torsdag, maj 15, 2014

Sol idag

Så härligt att vakna och se sol.
Passade perfekt idag då Ebba skulle vara ute hela dagen.
För Ebba och kompisarna på dagis var det dags att gå ett kalaståg på stan. Dom sjöng och dansade på torget, utklädda till lite olika figurer som dyker upp i sagor. Ebba var utklädd till Ida i Lönneberga.
Jag och mamma var inne i stan och tittade på dom och sen stack vi hem till mamma och fikade medan Ebba fortsatte på sitt med dagis.
När jag hämtade Ebba på dagis så skulle vår hyresvärd bjuda på korv här på området så vi var ute och lekte på lekplatsen också. När Fredrik hade slutat så kom han också.
Efter att ha varit iväg hela dagen så är jag trött men om en stund ska jag nog lyckas fixa middag och sånt också ikväll.

Letar fortfarande ny familj till mina katter, inte hört något från dom som var här och kikade på dom. Så vet ni någon som kan så be dom höra av sig till mig.

Ebba är supersnorig och lite hostig så hon stannar hemma i morgon, hon behöver lite vila nu. Hon hade varit hemma från dagis idag också om dom inte skulle vara iväg idag. Men nu blir det vila för henne.
Fredrik är frisk så för honom är det skola som vanligt i morgon. Men på fredagar har dom kort dag så det är ju skönt.

Hoppas alla haft en underbar dag i solen och att solen ska fortsätta värma oss flera dagar framöver.

Inga kommentarer: