onsdag, maj 14, 2014

Mitt fröknäcke (recept)

Jag bakar då och då, tycker det är kul. Men nu för att göra allt för att öka på nyttigheterna här hemma så har jag även börjat baka knäckebröd.
Googlade fram ett recept och sen har jag ändrat det så det passar mig.
Även barnen älskar detta!

Här är mitt:

1 dl  sesamfrö
1 dl  solroskärnor
½ dl  krossade linfrö
1 dl  havregryn
1 dl  rågmjöl
½ tsk  salt
2 dl  kallt vatten
2 msk  olivolja

Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Tillsätt vatten och olja och rör till en lös smet.
Bred ut på ett bakplåtspapper på en plåt (ca 30x40 cm).
Grädda mitt i ugnen i 25 minuter.
Ta ut och dela med kniv.
Grädda ytterliggare i 25-30 minuter.
Låt svalan på plåt.


Bjuder på detta recept och hoppas att ni gillar det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se