fredag, maj 16, 2014

Sjukt barn

Igår på eftermiddagen så kom febern till Ebba. Sakta ökade den hela kvällen och när det var dags att sova hade hon 39 grader så då fick hon Alvedon. Efter det så somnade hon gott och kunde sova hela natten.

Nu på morgonen hade hon bara 38 grader men har ändå fått Alvedon. Hon har även fått hostmedicin så slemmet ska lossna lättare. Hon är trött och hängig så hon får stanna inne i soffan idag. Hon verkar inte ens sugen på att ta sig där ifrån mer än små korta runder här hemma.

Själv är jag också lite snorig, men så blir det när man har sjuka barn nära sig, det liksom flyttar lite. Men som Ebba är jag inte.

Vi vaknade klockan 6 idag och det är en timme tidigare än vanligt så vi är lite trötta, blir kanske en timmes sömn lite senare idag.

Eftersom vi ändå bara ska vara hemma så blir det lite fixande här, men så där lagom vad jag orkar.

Behöver inte smita iväg och handla idag för det gjorde jag igår, tog bilen till Maxi och handlade det nödvändigaste inför helgen så nu tror jag vi bara behöver handla mjölk i helgen sen.

Fredrik är på skolan som vanligt och kommer hem strax efter klockan 13 då dom har lite kortare dag på fredagar.

Hoppas alla har en bra dag i solen och mår bättre än vad vi gör!

Inga kommentarer: