tisdag, maj 13, 2014

Läkarbesök

Idag har jag varit hos läkaren.
Först pratade vi mediciner. Ska byta sort från Dolcontin till en som jag inte skrev upp namnet på... Men recept väntar på apoteket så får veta det när jag hämtar den. Men denna jag ska få kan man få magkatarr av så jag ska få medicin mot det som jag tar samtidigt som värktabletten.
Detta ska jag ta vid behov, men sen ska jag även få testa ett morfinplåster. Det ska sitta i ca en vecka och sen med täta läkarkontakter så får man hitta en balans av det. Detta är dyrt så jag ska fundera några dagar till och då jag har kvar dolcontin så väntar jag med apoteket ändå.
Lite läskigt att byta medicin för det kommer ju alltid nya biverkningar, men hoppas att jag fixar dessa bättre så jag kanske kan ta dom lite mer regelbundet så jag får bättre hjälp mot värken och inte bara när då så jäkligt att jag inte klarar mig utan.

Remiss till ortopedtekniska ska skickas så jag kan få ortroser till anklarna som ser till att jag inte vilar i ytterlägen och som stabiliserar upp bättre.

Efter detta samtal så kände jag mig så stressad som jag alltid gör hos läkare när jag känner att dom börja snegla mot klockan för att hålla tidsschemat.
Var en remiss till jag hade tänkt prata om men det glömde jag...
Får ta det när jag har honom i telefon om ett tag igen. Men jag kanske kan fixa så jag kommer dit iaf, ska ringa direkt och fråga också.

Efter läkarbesöket stannade jag på hyresvärdens kontor och kollade hur det går med min "brödbox" och dom hade inte alla papper som behövdes för att dom skulle kunna beställa inkoppling, men detta ringde hon om direkt till kommunen så nu ska det skickas. Så förhoppningsvis så är allt klart om någon vecka...
Är bara så trött på att man måste jaga folk att sköta sina jobb. Är en annan här på området också som har väntat lite längre tid än mig på sin och det hade inte hänt något där heller om jag inte hade varit inne och snackat med dom om min.

Inga kommentarer: