måndag, maj 12, 2014

En bra helg

Nu var det måndag igen. Tycker denna helg har gått allt för fort, men det är väl så om man har trevligt.
I lördags så hade vi lite möjlighet att fixa lite i förråd och så där. Allt är ju inte klart men jag fick rensat ut en massa som kastades och en hel del som ska till loppis. Var inte så mycket som ska sparas av det jag sorterade så det ska bli skönt när allt kommer bort. Då blir det mer plats till annat. Men det ska rensas i fler lådor och ställen här hemma. Känns som att det aldrig blir klart men det kommer det om ett tag, känns bara som det är så mycket som ska sorteras bort som ligger helt i onödan.

Igår var det söndag och då tog jag mig lite sovmorgon, sov inte lika länge som jag bara låg i sängen och lät kroppen vila. Det behövdes kan jag säga. När jag kom upp sen så åt vi frukost och så drog vi ut på lite äventyr.
Först körde vi till TropicStallet i Tyringe. Vi kollade på fiskar, akvarium och sen allt annat trevligt dom har där också. Åsnan, hästarna, geten och alpackor som dom har där ute gillade Ebba, men favoriterna var nog alla kaniner och andra smågnagare som dom har där. Fåglarna var också väldigt fina. Vi var där och tittade för att vi (T) planerar att köpa ett akvarium och ha några stora fiskar.
Efter det så körde vi till Ts bror och snackade lite och sen på vägen hem så stannade vi även hos en annan vän. Var hemma vid klockan 19 och slängde ihop lite middag för att sen kolla på hockey och natta barnen.

Idag har jag Ebba hemma så vi ska fixa lite lugnt bara. Endast det vardagliga så vi inte halkar efter. Men Fredrik är i skolan och T jobbar.

Inga kommentarer: