torsdag, maj 01, 2014

1 maj

Igår när jag hämtat Ebba så var min mamma här och fikade lite.
När mamma gått så hamnade jag och Ebba i soffan lite, men med hennes rastlösa ben så blev det inte mycket vila.
Och när T kom från jobbet så bestämde vi middag och sen smet jag till Maxi. Passade på att handla det som jag tror vi behöver ett bra tag framöver. Skönt att ha det hemma.
När jag  kom hem så gjorde jag hel regnbågslax i folie i ugnen, kokt potatis och kall senapssås.
Alla verkade gilla maten.
Regnbågen fångade Fredrik för någon dag sedan, hans första fisk.
Har en regnbåge till i frysen, men den har T fångat.
Ebba somnade snabbt på rummet i sin säng och inte så lång tid efter så trillade vi också i säng efter hand. Jag var trött och orkade inte mer än till kl 23.

I morse vakna Ebba av att hon hostade klockan 6.45. Tidigt men det var bara att stiga upp med henne. Har under morgonen kollat på film och myst i soffan bara. Ätit lite ost och kex till frukost då inget annat lockade speciellt.
Nu har Fredrik också kommit upp och myser i soffan.
Ebba är lite snorigare än igår, det är trist för vi hade planerat att vi skulle hem till nya bekanta idag.
Tror Ebba kommer må toppen bara hon kan vila lite till idag. Då hon vaknade så tidigt kanske hon och jag tar oss en middagslur innan vi åker iväg.

Hoppas alla hade en trevlig valborg och att ni får en fin 1 maj!

Inga kommentarer: