torsdag, februari 02, 2012

Tiden går fort

Ja, så är det.
Ebba fick lite kläder i julklapp som var stora då.
Lät det ligga utan att tvätta upp det.
Idag tvättar jag det så hon ska hinna använda det mer än en gång.
Rackarns unge till att växa fort.
Men jag kom iaf på att det låg i den där påsen INNAN hon växt ur det.
Ska klippa lappen och tvätta även klänningen hon fick i julas också fast att den ännu är lite stor. Men tror hon kan ha den ändå, den är bara lång på längden ju för hon är ju en liten tjockis.
I vilket fall som hellst så tror jag det går hur bra som helst för henne att ha den nu redan.

I veckan har jag sysselsatt mig med att STÄDA.
Har städat Fredriks rum från tak till golv. Inte så ofta vi tar allt så noga.
Men då vi har ny dammsugare så tänkte jag att den ska testas ordentligt.
Är väldigt nöjd med resultatet.
Härligt när det funkar som utlovat.

Vardagsrummet är också mycket renare nu.
Det ingick nämligen en möbeltvättare i den här damsugaren så den har jag också testat. Soffan och fotpallen har blivit av med sina fläckar och det känns skönt att kunna sitta i den utan att störa sig på att den behövs tvättas.

Igår blev det inte mycket gjort här hemma.
Var på CSK på med Ebba då hon skulle på UL för att undersöka njurarna.
Enligt han som gjorde det så hade det inte blivit bättre.
Det var dessvärre en aningens värre.
Men om det är en naturlig skillnad (då Ebba är några månader äldre) eller om det är en förvärring av hennes problem, det får experterna i Lund säga.

Vi har ju inte fått något svar på förra undersökningen heller så nu väntar vi bara på telefonsamtal från läkaren. Hoppas på positiva besked, men sen om det är att hon är bättre eller om dom kan göra något åt det, det kvittar nog. Vill bara att hon ska bli bra.

Idag är det lite tvätt och städ som ska utföras här hemma innan Fredrik kommer hem.
När han kommit så ska vi försöka gå till CSK för att ta prover på honom så läkaren kan få dessa svaren så att vi sedan får veta hur vi ska gå vidare med allt.

Inga kommentarer: