söndag, januari 29, 2012

HUR....

...får man barn att sitta i soffan??

Detta är en fråga jag ställer till mina läsare.
Fredrik har en soffa och en fåtölj till förfogande när han tittar på tv och ändå så sitter han på golvet. Han måste ju inte ens sitta stilla, bara så han håller sig i soffan...
Då vi har katter så blir det lätt ganska pälsigt på golvet, vi äter ju gärna också vid tv och det betyder att vi smular och ibland spiller mat på golvet.
Nu är det ju inte så att vi inte städar, men vi gör ju inte detta varje dag, så jag vill gärna inte att han sitter på golvet med sina rena kläder.
Vi kommer ju även snart ha Ebba som far runt på golvet sen en galning så vi har sagt att vi dessutom ska bli bättre på att städa än vad vi är nu. Vet att vi inte allt för ofta ta bakom soffan, men det är ju för att vi inte kommer bakom, men när Ebba börjar krypa så kommer hon lätt kunna ta sig bak där. Och då är det inte så lämpligt att där kanske ligger en halv katt när det gäller päls...

Ja, nu sitter jag och är helt ärlig om att vi inte har det perfekt hemma, varför ljuga om det liksom...
Vi umgås och har kul hellre istället för att städa, men gör det också.
Det ligger iaf inte några äppelskruttar och sånt läskigt bak soffan.
Hittade dock lite kattkräk idag som jag inte sett innan.

Nej, nu ska jag försöka göra en snygg lapp om "Ingen reklam, Tack!" på dörren så vi slipper all den skiten som vi bara kastar ändå. Det jag är ute efter finns nämligen på nätet så då kollar jag hellre där.

Inga kommentarer: