onsdag, januari 25, 2012

Gårdagen

Igår var en ganska fullbokad dag.
Först på morgonen när jag lämnat Fredrik på smet jag in till sköterskan där och pratade med henne, skulle få papper till att skriva upp allt Fredrik äter samt provtagningsremissen.
Efter det gick jag hem och väckte resten av familjen.

Var på BVC kl 10 för Ebbas 6-månaders kontroll med läkare.
Läkaren gav Ebba en kloss för att se hur hon hanterade den.
Ebba vände och vred på den lite, bytte hand och sen kollade efter den när hon råkade tappa den. Alltså precis som hon ska i denna åldern.
Hon vägde 7450g, var 68 cm lång och hade 44cm runt huvudet. Detta också precis enligt hennes kurva.
Läkaren kollade sedan hennes höfter och om hon drog sig upp mot sittande och hur hon satt. Även detta så ut precis som man kan förvänta sig av en bebis i denna åldern.
Ok-stämpel i rumpan sen var vi klara där.

Ebba sov middag på vägen hem och T matade henne sen när vi kom hem och jag tog disken.

Vi hämtade Fredrik lite tidigare på skolan och gick på möte på BUP.
Detta för att starta någon utredning om han ska utredas för AD/HD(ADD) eller om vi kan få råd och stöd hur vi ska få hans koncentration att bli bättre utan diagnos.
Ebba sov genom hela mötet, skönt.
Psykologen pratade med oss och med Fredrik tillsammans och hon ställde flera jobbiga frågor tyckte Fredrik men han svarade så gott han kände han kunde. Sånt där är ju svårt för oss så jag förstår att det är det för honom. Men han vet varför vi var där.
Vi ska dit fler gånger så mer tänker jag inte berätta nu.

Efter detta så promenerade vi hem och köpte middag på vägen.

Åt middag ganska tidigt och sen tog vi det lugnt.

Kl 20.00 drog vi igång svt 1 och kollade på Mot alla odds.

Det är en serie om 10 personer med funktionsnedsättningar som ska tillsammans ta sig 150 mil i Afrika. Mycket intressant serie om ett livs äventyr som visar att man kan komma över många svårigheter.
En inspirationskälla för många.
Dessutom så känner jag ju en av deltagarna, så det är kul att se vad han varit med om.
Coolt är det iaf!!

Inga kommentarer: