måndag, januari 23, 2012

Så här gör vi

Ja, alla gör vissa saker på olika sätt hemma.
Just nu känner jag att vi är ganska udda med valet hur vi tvättar våra kläder.
Vi (jag) tvättar faktiskt allt för hand.
Detta för att jag är så trött på att det jämt är så äckligt i vår tvättstuga och beskedet man får när man ringer och anmäler det är "Det blir bättre efter renoveringen..."
Tja, den har jag väntat på i snart 5 år och tvättstugan blir bara värre och värre.
Folk bryr sig inte om att man faktiskt ska tvätta rent kläderna där. Men när man tar ut dom ur maskinerna och kläderna luktar unket så ger jag liksom upp...
Vi har dessutom inte råd att installera en tvättmaskin i lägenheten.
Nej, så nu tvättar jag i en balja här uppe i duschen.
Kläderna luktar rent och jag har inga problem att få det rent. Tvättar en balja om dagen så att det hinner torka mellan varven, men ibland kan jag hinna med 2 om jag hänger ut det som droppat klart i vardagsrummet. Allt hängs upp inne i duschen först.
Kanske, kanske så drar renoveringen av huset igång efter industrisemestern till hösten, men troligtvis så tar dom inte vårt hus först av dessa tre...
Så nu vet ni hur jag gör.
Hur gör ni?

Inga kommentarer: