måndag, november 28, 2011

Läkaren

Denna gången var det min tur att träffa läkaren.
Kom dit och fyllde i ett formulär om var mina problem i vardagen är.
Pratade lite med läkaren.
Hon lyssnade på lungor och hjärta.
Hon kände och klämde på mina leder i hela kroppen.
Blodproven jag tog förra veckan hade kommit så dom tittade hon också på.
Tog blodtrycket.

Tja, vad sa hon då?
Jo, hon kände ingen svullnad i leder och jag hade inte ont vid tryck så det är troligen inget reumatiskt.
Hon berättade att personer med överrörlighet har lättare att få värk i lederna.
Man kan även få det av stress.
Men hon kunde inte säga varför jag har min värk.
Jag fick en remiss på fler blodprover och gick och tog dom.
Visar dom på något blir jag kallad igen, men sen skulle hon skicka en kopia på allt till vårdcentralen så dom viste vad som var sagt och om jag vill gå vidare med det får dom hålla i det.

Så nu väntar jag vidare.

Tänkte jag skulle ringa vårdcentralen om 2-3 veckor och se vad dom har att säga, lär väl ta sin tid att få tid till läkaren där men jag tror ju inte att värken liksom lägger av helt plötsligt så det finns tid, bara den inte blir värre.

Hur jag annars tänker kring detta kommer i ett annat inlägg för jag behöver lite tid att smälta allt...

Inga kommentarer: