söndag, november 27, 2011

Blåser lite...

Ja, ingen kan ha missat att det stormar lite där ute ikväll.
Vi har varit ute i det också...

Efter en lugn dag så var det dags att kolla på hockey.
Kristianstad mötte Karlskrona på hemmaplan.
Kristianstad vann över Karlskrona även denna gången.

Det blåste ganska mycket när vi gick till ishallen.
Jag hade stoppat Ebba i sjalen för jag vågade inte ha henne i vagnen idag, rädd att den skulle välta.
Vi klarade oss undan regnet nästan ända fram, men då började det lite. Såg sen när vi varit inne en timme hur det bara vräkte ner.
När vi gick hem sen, glad efter vinsten, så blåste det ännu mer.
T höll i Fredrik så han inte skulle trilla omkull och jag hade Ebba i sjalen innanför jackan.
Jag fick ett löv som kom flygande i full fart i nacken och tyckte det gjorde ont, men T fick ett i ansiktet bara en liten stund senare...
När vi var nästan hemma kom nästa vindby, löv och grenar (inte så stora) kom flygande men en träffade T i huvudet.
Jag, Ebba och Fredrik klarade oss, men T skyddade Fredrik bakom sig så han inte skulle få något på sig.
Regnade inte när vi gick hem heller.

Tur jag inte tog vagnen...

I ishallen så satt Ebba riktigt bra i sjalen.
Första perioden sov hon nästan hela.
Andra perioden tittade hon på.
Åt här i pausen.
Tittade på början av tredje perioden sen somnade hon.
Vi frös inte kan jag säga... Men mysigt var det att ha henne där i.

Inga kommentarer: