tisdag, november 29, 2011

Tisdag och ONT

Ja, tisdag idag, snart slut...

Dagen började med att lämna Fredrik på skolan efter att ha packat hans badkläder för dom skulle simma med skolan idag.
Efter det gick jag till mamma och spenderade förmiddagen där.
När vi (Ebba och jag) kom hem så åt hon bananpuré, mycket mer än hon gjort innan. Hon gillar att äta verkar det som då hon jättefint gapar när skeden kommer.
Sen sov hon.
Jag började tvätta upp hennes babygym, det ligger ju framme jämt så det blir ganska smutsigt och fast att jag försöker hålla det rent från damm och sånt så är katterna i det ibland när vi inte ser och ligger dom där och tvättar sig så vill jag inte att Ebba ska ligga i det sen.
Det hänger på tork nu så om någon dag kan hon nog ligga i det igen.
Så hon har legat på en vanligt filt på golvet idag.

Efter det åt hon lite majspuré, det var också gott och slank ner utan problem idag.
Sen kom Fredrik hem och jag hjälpte honom lite med läxan och sen fikade han och jag grejade vidare här hemma med att få rent Ebbas gym, det är tungt när det är blött så jag var tvungen att vila händerna mellan.

Sen kom T hem.
Middagsplanering och snack om dagen.
På kvällen sen så åt Ebba lite gröt. Jag råkade göra ganska mycket, men inte en full portion. Hon åt allt med god aptit och sen som alltid efter allt hon äter så fick hon ersättning. Orkade inte riktigt äta upp men det förstår jag.
Efter det var hon trött och fixades redo för natten, men var uppe lite till och höll pappa sällskap i köket sen åkte hon i säng.
Lyssnade lite på speldosan och sen somnade hon.
Nu sover Fredrik också.
Jag ska lägga mig nu med för jag behöver vila. Har SÅ ont i händerna nu att jag knappt ens kan skriva på datorn. Snubblar på tangenterna och orkar inte trycka med alla fingarnan som jag brukar så det är till att skriva med pekfingrarna...

Jaja, hoppas jag inte har lika ont i morgon...

Inga kommentarer: