lördag, november 26, 2011

Pizza?

Igår skulle vi ha fredags mys.
Fredrik var för förkyld för att träna så vi beställde pizza. Dom hade mycket att göra så dom sa att det kunde ta upp till 90 minuter.
Efter 2 timmar så ringde T och kollade var dom tog vägen och då stog pizzorna i ugnen.
Dom kom strax där efter, vi fick en extra pizza och hemkörningen som kompensation för att dom var så sena.
Vi startade filmen och satte oss ner för att äta.
Fredrik fick sin pizza, T fick sin och sen jag, trodde jag.
Det var fel pizza i min låda.
Vi ringde, T upprepade hur min pizza skulle vara och den skulle komma innom 1 timme...
1 timme och 30 minuter senare kom den, trodde vi.
Jag kollade den medan hon som lämnade den fortfarande var kvar.
Dom hade missat massor på den.
Jag sa att det här var inte alls bra.
Bortförklaringen var att dom hade mycket att göra...
Det tyckte jag var okej när det gällde den första förseningen, men inte ALLT det andra.

Att inte lyckas med en pizza på 2 försök och 4 timmar är inte så bra betyg för den som skulle göra det.

Hoppas att ägaren själv ringer mig eller kommer förbi, det är ju trots allt vår granne...

Kan säga att vi kommer ändå att beställa där igen då dom har så jäkla goda pizzor men nu är det andra gången dom gör fel när det gäller min mat. Förra gången tog jag deras förlåt och kompensation utan att ens blinka men denna gången så kommer jag vara hårdare.
Att göra så extremt fel som dom gjorde igår kräver mer än en gratis pizza.
Jag fick ju vara hungrig i 4 timmar, 3 timmar mer än det ska ta.

Jaja, jag blev mätt men inte på den pizza jag ville ha.

Annars då.

Idag har Ebba smakat bananpuré från Semper. Det var gott.
Hon har haft svårt att koppla av när hon skulle sova men det gick tillslut, vet inte varför men hon bara snurrar och gnäller fast hon är riktigt trött.

Hon vände sig från mage till rygg idag. Hon låg på mage lite i min säng och tittade på spöket Laban och kämpade med att hålla upp huvudet, men det tröttnade hon på och så bara vände hon sig om. Var precis som om hon viste exakt hur hon skulle göra fast att det var första gången. Vi fick ingen direktrepris men det kommer nog nästa gång.

Inga kommentarer: