torsdag, juli 07, 2011

UL och BM

Ja lika bra att ta bägge på samma dag.
Dagen började redan klockan 6 för mig. Då kunde jag inte ligga i sängen längre för det var så varmt. Klädde mig och satte mig vid datorn.
Klockan 7 kom Fredrik upp och satte sig vid tvn och då hade han försökt att somna om.
Åt frukost vid klockan 9. Då hade jag börjat få lite sammandragningar.
Tog en dusch direkt efter i hopp om att sammandragningarna skulle sluta. Det gjorde dom inte utan tvärrt om blev dom värre.
Strax efter 10 så gick vi för att lämna Fredrik hos AE och då hade sammandragningarna börjat göra ont.
Åkte till sjukhuset där ett ultraljud skulle göras för att kolla Bebis njurar. Det hade blivigt en liten ökning men hon verkade inte orolig. Bebis låg dock i säte igen så tid bokades till måndag för vändningsförsök. Läkaren kollade även om jag börjat öppna mig då jag har så mycket sammandragningar, men det hade jag inte gjort.
Efter detta åkte vi till BM där jag vägde mig, +18kg sedan inskrivning... Hjälp!!
Hon kollade blodtryck, mätte magen och lyssnade på Bebis hjärta, allt detta var bra. Men hon tyckte inte alls att Bebis låg i säte längre utan på tvären. Så vi får se hur den ligger på måndag om dom ens behöver vända den.
Sammandragningarna fram till nu har hållt i sig och jag får andas mig igenom dom. Domm kommer regelbundet och ganska tätt men annars så har det inte hänt något så det är bara att vänta och se hur det blir.
Nu är vi hemma alla och tar det lugnt. Ska väl fixa middag och äta snart.
Men denna helgen planerar jag inget som inte lätt går att avboka.
Får se hur länge Bebis stannar inne...
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: