lördag, juli 09, 2011

Fingrar som inte funkar...

Det är vad jag har nu.
Som flera kanske minns så var jag tvungen att avsluta en utredning om SLE eller Sklerodermi (tror jag det stavas) i höstas när jag blev gravid. Sedan dess har det varit lugnt med värken.
Kan ju vara så när det är något reumatiskt, att när man är gravid nästan försvinner värken helt.
Den har inte varit borta helt, men det har varit mycket bättre.
Men nu är den tillbaka.
Tror det beror mycket på vattnet jag samlat på mig så det blir extra tryck i lederna, men det är värre nu än vad det var i höstas.
26 dagar kvar av graviditeten och sen kan jag börja utredas igen. Tror jag skulle få en kallelse till Rodeon (som avdelningen på sjukhuset heter) i oktober, men jag kan ju ringa och dra igång det tidigare om detta inte blir bättre sen när vattnet försvinner.
Hur känns det då?
Jo, fingrarna värker konstant, alla fingrarna. Har ingen kraft i dom och när jag tar i så gör det ännu ondare. Kan inte ta värktabletter för det heller utan det är bara att bita ihop. Men det börjar bli jobbigt nu.
Det gör ont att skriva på datorn, ännu värre för hand, men jag snubblar också massor på tangenterna, har liksom inte full kontroll på var jag har fingrarna.

Jaja, nu har jag gnällt lite. Var bara tvungen att gnälla av mig lite.

I morgon är det planerat att Fredrik ska resa iväg.
Han ska till sin pappa P i Stockholm. Han ska vara där upp och bli lite bortskämd en vecka sen kommer han hem igen. Han ser verkligen fram emot denna resan. Han pratar om det massor med en stort leende i hela ansiktet. Jag vet inte vad dom ska hitta på men det gör inget, jag vet att dom kommer ha skitkul hela veckan.
Var längesedan som Fredrik var där uppe nu för när han skulle resa sist så blev P sjuk och vi fick ställa in resan, sen har ju Fredrik mycket ishockey på vintararna och loven, men han skulle varit där på jullovet, då är det även lugnt med hockeyn. Så nu har han längtat efter detta sen det blev bestämt.
Han säger också att han gärna vill resa upp där en vecka till senare i sommar, men det får vi se om det funkar. P har ju jobb också att sköta. Men annars så kanske det kan bli på andra lovdagar. Det är ju lite långt iväg för att resa upp bara en helg, speciellt eftersom Fredrik inte vågar flyga dit själv.
Hade han vågat det så hade han kunnat resa upp någon helg då och då också.

Så idag tvättar vi, hela familjen hjälper till så jag slipper göra det själv nu när jag har ont i hela kroppen. Sen blir det nog hem till mamma och fika lite för hon vill träffa Fredrik innan han reser iväg. Sen ikväll får vi packa hans saker så det är klart i morgon när P kommer. Tror han kommer ganska tidigt nämligen.

Inga kommentarer: