fredag, juni 17, 2011

Pysslar i ordning

Jag håller på lite som en tok. Eller kanske inte, men jag försöker få ordning på allt nu innan Bebis ska komma.
Har bett T bära ner flera lådor i källarförrådet och mer ska ner. Känner att det är dags att börja använda det utrymmet också då Bebis alla grejer tar en hel del plats. Jag har massor av Fredriks gamla kläder fortfarande i skåp här hemma, eller hade, för nu har jag packat ner det i en låda som ska ner i källaren.
Skönt att få ordning kan jag säga, men det är tungt att greja och då bär jag inga tunga saker ändå. Ber T att flytta på det som är för tungt, men visst har jag gjort felbedömningar, men jag ska oftast bara bära det två meter eller så. Men jag är noga med att vila och sånt också.

Men idag är jag riktigt nöjd med vad jag åstakommit.
Ska fortsätta i morgon om jag inte har ont, men för jag bara vila i natt så tror jag det ska gå bra.
Det låter som det är MASSOR med saker, men det är det nog inte egentligen. Det är bara oordning på allt. Men att stoppa saker som vi inte använder i lådor kan ju göra att jag faktiskt får reda på vad jag har hemma, jag har inte så bra koll på mina saker och det är inte så bra.
Men nu känner jag att det börjar bli ordning. Och kan jag dessutom samla ihop lådorna som liksom tillhör varandra så blir det ännu lättare att ha koll på allt.
Katterna tycker att jag har betett mig konstigt här hemma idag, men det är dags att dom liksom vänjer sig att livet här hemma kommer att bli lite annorlunda i fortsättningen. Själv ser jag bara fram emot alla förändringar som sker här hemma.
Tror även att Fredrik tycker att mycket av det som händer är bra. T tycker samma som jag.
T är på mig om att inte bära för mycket eller något alls, och ser till att jag vilar. Det är ju han som får bära allt här hemma nu.

Känns lite jobbigt att inte få bära saker. Jag är så van vid att göra allt själv, men nu måste jag be om hjälp. Jag känner ju att kroppen inte fixar det nu, men jag har ju fortfarande viljan att klara allt själv. Fast jag tror att jag är ganska duktig just nu med att be om hjälp.
Måste ju be om hjälp om jag inte vill bli inlagd igen.

Inga kommentarer: