torsdag, juni 30, 2011

Håll tummarna!

Igår så var jag ganska aktiv här hemma. Fixade och förberedde en massa för Bebis som ska komma. Plockade undan, lagade lite saker som låg i vägen, bäddade sängen till Bebis, bäddade rent i alla sängar och tvättade upp sängkläderna.
Tog det ganska lugnt men höll på hela dagen.
Hade inte SÅ mycket känningar i magen då, men lite hade jag.
Sov gott i natt fast att jag hade lite svårt att somna. Men natten flöt på bra.
Vaknade och steg upp tidigt i morse.
Åkte till min kurator och sen hem igen.
Tog det lugnt sen och väntade på att resten av familjen skulle vakna.
11 kom T upp och sen en stund senare kom Fredrik.
Sömntutor båda två alltså.
När Fredrik var upp så fick jag ta bort hans kudde och madrass för han hade tydligen kräkt i sängen utan att säga till oss. Han hade även använt sig av burken han hade där inne.
Vi bäddade ner honom i soffan och han fortsatte att vila där.
Han fick glasspinne till frukost och sen en till lunch. Efter det fick han Taco-chips. Allt det har han fått behålla samt att han har druckit massor med vatten.
T har varit väldigt go och hjälpsam när det gäller allt här hemma idag. Brukar han förståss att vara men idag är jag lite extra tacksam.
För själv så fick jag kraftiga sammandragningar vid klockan 13 och sen har det hållt i sig. Det har lugnat sig lite nu, men det är för att jag håller mig stilla i sängen. Så fort jag är uppe och fixar med något kommer dom tillbaka. Det är inga jättekraftiga sammandragningar men dom är ganska täta.
Det som är konstigt är att det brukar gå över när jag vilar och inte komma tillbaka, men idag kommer dom tillbaka direkt.
Jag har snackat med mamma om att det kan bli så att vi behöver lite barnvakt den närmsta tiden. T ringde även sin mamma, för hon ska komma på middag här på lördag. Kan ju bli lite ändrade planer där...
Men sen så har vi inte gjort mer.
Jag har inte ringt förlossningen än, men funderar på att göra det om det håller i sig längre eller blir värre.
Vad jag vet har vattnet inte gått och jag tror inte att jag börjat öppna mig, men det kan ju ta ganska lång tid. Så vi får helt enkelt se vilket håll detta gå på.

Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer: