tisdag, maj 24, 2011

Regnig tisdag

Jag tycker att det är ganska mysigt med regn.
Enda som är jobbigt just nu är att jag har inga skor som sitter skönt som inte läcker vatten...
Får alltså gå försiktigt eller ha obekväma skor, jag väljer att gå försiktigt.
Ska till MVC (mödravårdcentralen) idag på föräldraträff. Har varit på en och detta är den andra och sista. Det ska snackas förlossning idag och det är jag lite nyfiken på. Är det mycket som ändrats i smärtlindring och finns det nya förhållningsregler där. För mig blir det ju också ett nytt ställe jag ska till denna gången. Hur ser det ut där, hur funkar det... Det är lite sånt jag klurar på nu. Jag är inte ett dugg nervös inför förlossningen utan känner mig snarare väldigt lugn. Vet inte om det är för att det är en stund kvar och nervösiteten kommer senare eller om jag kommer känna mig så här lugn hela tiden. Jag har ju lite erfarenhet från det där nu och känner mig trygg i det JAG vill ska hända och KAN påverka, men det andra känner jag också att jag kan koppla bort. Det kan ju hända hur mycket som hellst som man inte kan påverka alls själv och då är det bara att hänga med istället.
Hur T är inför förlossningen vet jag inte riktigt, tror det är för tidigt att säga. Tror att han kommer vara nervös och lite orolig när vi är där, men det är ju hans första. Jag får hålla hans hand om det blir för jobbigt för honom... Hehe...
Nej, men så farligt tror jag inte att det är för honom. Han vet ju att jag känner mig trygg och då blir nog han också det. Men jag VET att han ser fram emot det också.

Så hur dagens samtal på träffen kommer se ut vet jag inte riktigt, men jag är ganska säker på att jag får lite frågor om hur det var för mig. Jag är den enda där, förutom BM, som varit med om detta innan.

En annan rolig grej (som jag kanske nämnt innan) är att min BM kommer att jobba på förlossningen efter sin semester och då jobba mycket natt. Finns alltså ganska stor möjlighet att man springer på henne där. Det hade varit häftigt, för hon har ju ändå följt oss nu i början och kan hon vara med hela vägen så är det ju bara häftigt.

I sommar kommer jag att få träffa 2 andra BM när min vanliga har semester, men det är så lite som ska göras då, bara mäta magen, väga och kolla BT och Hb. Sen har jag ju några UL också att gå på.

Inga kommentarer: