tisdag, maj 24, 2011

Dagen

Idag har det varit ganska bra. Jag blev piggare allt eftersom tiden gick och har lyckats få det jag skulle göra gjort. Är alltså nöjd med dagen.
Var på föräldraträffen och det var ganska intressant. Inte mycket saker som ändrats (rutiner och sånt) sen jag fick Fredrik och det känns ju bra. Men hela förlossningen är ju ombyggd så där är nytt och fint. Förhoppningsvis så går allt bra där inne sen när man kommer dit. Vill dock hinna testa spaet dom har byggt. Så jag kanske får åka in liiite tidigare än jag innan hade tänkt mig. Jag har tänkt att jag ska åka in så sent jag kan för att slippa vara där så länge, men då där är så fint kan man ju kanske passa på att utnyttja det också. Nej, skämt å sido, jag vill nog bara få bebisen och sen hem så fort det går.
Men det finns ju alltid en risk att det blir långvarit där inne.
Det sanckades även om smärtlindring och där var det inte heller mycket nytt så det känner jag att jag har lite koll på. Men sen pratade vi lite om pappans roll i det hela och den delen är ju ganska viktig den också.
Jag känner mig trygg att ha T med mig, konstigt vore annars. Han är ju bara bäst och kommer fixa den situationen bra. Han är ju iaf nyfiken och intresserad av vad som kan hända och hur han ska kunna hjälpa mig där. Sen har vi ju några veckor till på oss att prata om hur vi vill ha det där.

Efter det var det snart dags för Fredrik simskola. Vi åkte med A.Ex2 dit och hem, dom hade haft Fredrik med sig hem från skolan idag så han var redan där hemma och innan simskolan så hade vi lite tid att snacka. Sen åkte vi in till badet och barnen ville hoppa i innan men det får dom inte så dom fick snällt sitta och vänta en liten stund. När simläraren kom så gick dom alla sen till den stora bassängen och simtränade en stund innan det var dags att vara i den grunda. Där simmade dom ryggsim och tränade på att flyta lite mer. Jag tycker att det går bra för Fredrik och han kan nästan simma en längre stund nu, han glömmer bara väldigt lätt bort att han måste koppla av för att inte sjunka. Och när han ska sjunka och vara under vatten så lyckas han inte alltid med heller, men han är iaf inte rädd för vatten över huvudet längre.

Sen åkte vi hem och vi gick den sista biten. T var hemma och fixade mat så det var nästan klart när vi kom. Nu ligger Fredrik i sängen och ska sova om han bara slutar att komma på anledningar att vara uppe och springa. Han har redan snurrat täcket en gång sen vi gick ut där ifrån och snart ska han nog på toa också.
Regnar ute och det är härligt tycker jag, blir så friskt i luften.
Nu blir det en lugn kväll för mig innan det är dags att krypa ner i sängen, jag känner mig lite sliten ikväll.
Hoppas att jag sover bättre i natt än jag gjort den senaste tiden.
Drömmer så mycket nu för tiden. Brukar inte göra det men när man är gravid så är det ju inte som vanligt med något...

Nu kom T med glass till mig så nu ska jag äta det.

Inga kommentarer: