onsdag, maj 25, 2011

Denna blåsiga onsdag

Idag när jag vaknade sken solen och jag var ju optimist och klädde mig i sommarkläder. Väckte Fredrik och gjorde gröt till oss. Då passade Fredrik på att väcka T och han steg upp och vi åt alla frukost tillsammans. Händer inte så ofta.
Efter det så åkte vi till Fredriks skola och lämnade honom där. Sen lämnade T mig hos min kurator.
Där spenderade jag nästan en timme och sen promenerade jag till Maxi där jag skulle möta T.
Frös som en tok när jag gick den korta biten. Satte mig där inne för att vänta på T.
Han hade fått för sig att vi skulle mötas vid kuratorn så där stog han... Men han kom till Maxi efter ett tag och skämdes lite för att han inte kom ihåg det vi bestämt en timme tidigare. Men jag skrattade bara åt honom. Var inte SÅ förvånad...
Vi gick runt och tittade och handlade i lugn och ro och körde sedan till ÖB. Tänkte att vi skulle köpa en extra kattlåda där, men dom hade inte den hemma så jag får hålla utkik i reklamen. Men dom brukar ha den som jag redan har här hemma i bladet då och då så den dyker nog upp inom inte allt för lång tid.
När vi varit där så åkte vi hem och jag hjälpte till att få upp sakerna sen gick jag till mamma.
Pratade lite, hjälpte henne handla hem lite saker och sen testade jag min klänning hon syr till mig.
Den sitter bra så nu ska hon bara sy den klar och sen ska vi mäta längden. Efter det kan jag gå i en fin sommarmammaklänning.
När jag varit där så körde jag och hämtade Fredrik på skolan och sen hem igen.
Väl hemma blev jag så otroligt trött, T också, så vi gick och vilade medan Fredrik satt och spelade lite tv-spel. När vi kom upp sen så fixade jag Fredriks simskoleväska. Satte mig och tog det lugnt vid datorn.
Klockan 16.00 så stressade jag ut T och Fredrik så dom kunde vara på simskolan i tid som började 16.20. Dom fick lite bråttom för dom var lite sena, men dom han i tid.
Jag stannade hemma och fixade med disk och matlagning.
Lagade klyftpotatis och morötter i ugnen och hel laxfilé med örter i ugnen. Till detta skulle jag servera Turkisk yoghurt bara.
När killarna kom hem så var maten nästan klar och jag dukade. Dom berättade hur det gått på simskolan. Det hade gått bra där, förutom en gång då Fredrik insåg att han inte bottnade och fick lite panik och började sjunka, T hade hjälpt honom upp så han kunde pausa en stund och sen var han i och simmade igen. Det var alltså inte så farligt.
Middagen serverades och det var SÅ GOTT! Blev rester över till lunch till mig i morgon.
Nu sitter Fredrik och kikar på tv och ser trött ut, ska snart nattas. Jag sitter här, men ska ju natta Fredrik snart och då blir det att läsa för honom och se till att han ligger i sängen, han har ju en förmåga att springa upp ett par gånger innan han somnar.
T är iväg på något möte i ishallen och jag vet inte när han kommer hem så jag får spendera kvällen ensam ett tag och det blir att ta det lugnt för ikväll känner jag av ryggen och det kvittar hur jag sitter så gör det ont.
Men jag ska nog lägga mig ganska tidigt ikväll för jag känner att jag behöver sova länge i natt.

Hoppas att alla ni där ute haft en bra dag!

Inga kommentarer: