torsdag, maj 26, 2011

70...

...dagar kvar nu.
Känns verkligen som om tiden går fort.
Ja, jag har börjat räkna dagarna. Börjar faktiskt bli lite trött på att vara stor och ha så pass ont som jag har jämt så att se att det går neråt i antalet dagar känns skönt. Då har jag iaf klarat den dagen också.
Det är mycket som är jobbigt just nu.
Svårt att sova för jag kan vända mig utan att vakna, vaknar och behöver på toa nästan varje natt...
Tunga och klumpiga fötter som gör ont på kvällarna fast att jag har dom så högt jag kan utan att få ont i resten av kroppen.
Ont i svanskotan och nederdelen av ryggen, fram på magen och ner i höfterna... Detta är foglossningarna som spökar. Tur är väl att dom inte gör ont på nätterna.
Lågt järnvärde (hb) har jag och kämpar med att stoppa i mig extra järntabletter som man blir kass i magen av... Äter även 2 (!) andra vitaminer på under dagen så jag får i mig alla andra ämnen + att jag äter lite mer mat än vanligt. Borde ju få i mig det jag behöver, men har nog svårt att få i mig järnet ändå.
När jag får sammandragningar så gör dom oftast ganska ont, måste stanna upp med det jag gör tills den gått över och gärna en liten stund efter för annars så kommer det en ny, men dom kommer även ibland när jag sitter och vilar.
Har fått 2 åderbråck som jag ser, men dessa gör iaf inte ont så jag bryr mig inte så mycket. Båda är på vänster ben och ligger ganska djupt in så dom syns inte så mycket heller.

Men trots alla dessa jobbiga sakerna så är det hur mysigt som hellst att vara gravid. Att veta att ett litet mirakel sker i magen. Att någon växer där inne. Att känna denna någon växa och röra sig. Det är bara så HÄFTIGT. Det är helt klart värt allt det jobbiga men ibland blir det jobbiga lite för jobbigt...

Idag har Fredrik avslutning på simskolan. Ska bli kul att se vad han kan och om han kan ta sitt första märke sen. Sen får man bara hoppas att han inte glömmer hur man gör innan sommaren är här på riktigt och man kan bada, men vi får åka in till badhuset och bada och leka någon gång innan.
Tror sommaren kommer ganska snabbt nu och att man snart kan ligga på stranden. Känns lite tryggare nu när man vet att han kan simma en bit iaf. Men man måste ju ändå vara där och se till så han inte hamnar under ofrivilligt.

Nej, nu ska jag ta gårdagens disk så vi slipper det senare idag.

Inga kommentarer: