tisdag, april 19, 2011

Vilken dag...

Idag vaknade jag utvilad och pigg. Solen sken och Fredrik var på strålande humör. Frukost och ganska lugn morgon sen drog jag igång.
Började med att ta gårdagens disk, plockade lite mer i köket också.
Efter det så hade jag lite mer saker som jag ville köra i diskmaskinen så när första omgången var klar var det bara till att tömma och fylla igen.
När det var klart så satt jag och Fredrik en stund på balkongen om pratade om lite allt möjligt. Sen var det dags för lunch, det slängde jag ihop ganska snabbt som vanligt.
När vi ätit så gick jag och Fredrik till affären och köpte lite mjölk och sköljmedel. Var allt som vi behövde just nu. När vi kom hem så städade jag mer i köket, torkade kaklet vid spisen och lite på skåpen.
Sen blev det sortering av tvätt.
T lagade mat medan jag slängde in de första maskinerna.
När maten precis var klar så kom AE, jag skulle vara lite barnvakt.
Vi käkade och sen började barnen leka direkt.
När jag gick ner i tvättstugan så passade barnen på att springa ut och leka. Och när jag var klar i tvättstugan för stunden så frågade jag barnen om jag skulle sitta där ute med dom eller jag kunde gå upp, jag fick gå upp. Så jag började lägga ordning lite på den lilla tvätt jag hade med mig klar upp.
Barnen kom sedan in igen efter att ha lekt ute i ca en timme för dom började frysa.
Nu är all tvätten uppe och barnen leker fint på Fredriks rum.
Jag har inte sorterat rätt på all tvätten än men jag har så jäkla ont i mina höfter att jag bara inte kan stå med det just nu. Har tagit lite och om en stund ska jag in och ta lite till, får ta lite i taget känner jag för annars så klarar jag inte det.
Att bara sitta stilla just nu gör ont och det gör ännu ondare att röra sig...

I morgon ska vi en tur till barnmorskan och mäta magen, lyssna på bebisen och prata lite annat. Ska bli kul och Fredrik ville följa med så det ska han göra. Han vill vara med på så mycket han får när det gäller Bebis, han är så mån om mig att jag ska ha det bra och hjälper även hemma med det han kan.

Inga kommentarer: