onsdag, april 20, 2011

Denna dag

Började med att jag vaknade ganska pigg, hade sovit gott fast att jag hade haft svårt att somna för höfterna hade gjort så ont. Men till slut somnade jag och vaknade i morse ca kl 8.30. Skönt med sovmorgon om man kan sova.
Mini kom upp till mig och gosade tills jag skulle stiga upp, hon gjorde även ett tappert försök att väcka T men han drog bara täcket över huvudet och vände sig om, så hon gav upp.
Jag steg upp och drog på mig lite kläder, fixade kattlådan och sen gick jag ut i köket och förberedde frukosten. Fredrik var uppe och började bli hungrig.
Jag slängde ihop lite scones och medan dom var i ugnen så dammade jag i vardagsrummet och Fredriks rum, resten av lägenheten finns liksom inte mycket möbler eller saker som går att damma av på det viset.
När scones var klara så väckte jag T, sen åt vi tillsammans.
Jag hoppade in i duschen efter det och sen drog vi till barnmorskan.
Där pratade vi om lite allt möjligt och framför allt mina järnvärden sen förra gången då dom hade varit lite kassa, både HBt och järndepon man har i kroppen. Men jag äter ju nu Niferex varannan dag samt att jag tar två olika vitaminer varje dag. Hon tyckte att jag skulle fortsätta så men gärna tänka på att äta mer grönsaker, inte så lätt då den som lagar maten här hemma inte tycker om grönsaker. Men han lovade att han skulle tänka mer på oss.
Vi lyssnade även på hjärtljuden som var på 154 slag i minuten, men det var lite klurigt att få en exakt siffra då Bebis sparkade för fullt och det hördes tydligt i apparaten. Fredrik såg glad ut när han fick höra sitt småsyskon igen, verkar som det blir mer verkligt för honom på detta viset.
Efter det så mätte vi magen också, alltså det så kallade SF-måttet, från blygdbenet till högst upp på livmodern, det var 24 cm och strax över den normala kurvan som man följer, sen får vi se om Bebis väljer att följa sin kurva eller om den stannar upp som Fredrik gjorde.
Tog blodtryck och urinprov också som var fullständigt normalt.
Jag passade på att väga mig också när vi var där. Nu stod vågen på + 9,5kg sen inskrivningen och det tycker jag är ganska mycket, men man får se hur mycket mer man ökar. Då jag inte är överviktig så lägger jag ingen oro över vikten utan fortsätter som vanligt.
När vi kom hem där ifrån traskade vi alla ner till Netto och handlade en massa saker som var slut här hemma så vi kan baka och fixa klart till det stundande kalaset. När vi var hemma igen så började T baka bröd, jag gick själv en runda till till Netto och köpte resterna vi kunda handla där nere.
När jag kom hem så var jag ganska trött i benen så då tog jag det ganska lugnt och vilade även en stund på sängen.
När bröden var klara så provåt vi lite sånt och drack kall mjölk till. SÅ GOTT!!
Nu var det dags för en tur till Maxi. Är ju lite grejer som inte finns här nere på Netto, annars så hade jag bara handlat där. Men det blev inhandlat mer till kalaset och naturligtvis även annat också. Var mycket folk där så det tog sin lilla tid fast att vi hade bra fart där inne. T fastnade dock en liten kort stund bland bebissakerna och tittade... Men sen var det bara att köra hem.
Nu håller jag på att rengöra diskmaskinen (den sköter det ganska bra själv men jag startade den) för att glasen har börjat bli flammiga fast att både salt och spolglans är ifyllt som det ska, men det var ju ganska längesedan den blev rengjord så det är säkert bara det.
Undertiden som den håller på i köket sitter jag här och vilar benen på datorn under bordet och äter kexchoklad. T grejar med sin dator och Fredrik sitter vid tvn och ser trött ut.
Vi har en lugn kväll alltså.

Inga kommentarer: