måndag, april 18, 2011

Helt slut

Ikväll är jag helt slut i kroppen.
Känner mig annars riktigt bra.
I eftermiddags så tog jag en lång promenad i stan. Skulle uträtta lite ärenden så jag passade på att ta min promenad. Det var ju så fint väder ute.
Hade tunna mjuka byxor på mig och en tjock tröja med linne under. Största delen av tiden hade jag den tjocka tröjan uppknäppt och jag var ändå varm. Så härligt att gå, tur att jag har ett par grymt sköna gympadojjor att gå i. Är ju viktigt att ha rätt skor, speciellt känner jag det nu när jag är gravid. Kan ju knappt ha mina vanliga skor utan har mest dessa skorna.
Jag gick till Darins i stan och frågade dom om tårta, men då det ändå är på Fantasi som dom bakas så gick jag dit och beställde istället så blir det inget strul. Ska ha ett försenat kalas för Fredrik i helgen och tårta är inte min starkaste talang, speciellt inte en sån som Fredrik vill ha. Men den blev beställd och ska hämtas någon timme innan kalaset.
Efter det så gick jag genom stan till Försäkringskassan så jag fick lämnat mitt moderskapsintyg. Tydligen så ska man lämna det själv nu för tiden, när jag väntade Fredrik så skickade BM det till dom själv. Tja, allt ändras och det kvittar ju vem som lämnar det, bara det blir gjort.
Efter det gick jag förbi tågstationen men då kände jag att jag inte skulle orka/klara hela vägen hem så jag ringde T. När jag väntade på att han skulle komma med bilen så gjorde det så ont i höfterna att jag skulle kunnat börja gråta... Hade riktigt ont då, även i ryggen men den smärtan klarar jag på ett helt annat vis. Höfterna är något som inte är av denna värld när det sätter igång. Men då hade jag gått i mer än en timme i små men ganska raska steg, på slutet gick det ju inte så raskt utan jag mest bara tog mig fram.
T hämtade mig i stan och att sätta sig i bilen var något av det skönaste jag gjort på länge...
När vi kom hem så fixade vi mat, BBQ-kryddat kött och pommes. Jag åt hur mycket som hellst. Det är ju bara SÅ gott. Men det finns ett stopp även i mig. Fredrik åt också massor. Han är inne i en period då han äter lite mer så jag tror han växer också, men det gör ju inget för det är ju inte den största killen i stan...
Till maten så startade vi filmen Avatar så den kollar Fredrik på nu och jag lyssnar mest, kommer nog kolla på slutet också för några större aktiviteter orkar jag inte med ikväll. Har ju fortfarande ont i höfterna, ryggen har till större delen gått över nu, men jag känner i kroppen att det blev lite för mycket idag. Men solen lockade ju ut mig... Får skylla på det fina vädret.
När jag var iväg hade Fredrik och T varit ute och kört radiostyrd bil igen. Så även dom har fått en massa friskluft idag.

Nu blir resten av kvällen lugn och jag hamnar nog under täcket ganska tidigt ikväll.

Inga kommentarer: