torsdag, april 14, 2011

Testar


Denna klockan är en speciell klocka.
Det är en vad jag lite kallar "Ät&sov-klocka", men det är egentligen en vanlig sportklocka med lite extra funktioner. Man kopplar ihop den med datorn och skriver in alarm som man måste komma ihåg, man skriver in olika möten och kopplar en påminnelse till det.
Kan säga att det gick väldigt snabbt att lägga in sakerna jag vill ha alarm på och mina möten som jag ska gå på. Nu ska jag bara se om jag kommer ihåg sakerna bättre.
Har satt vissa vardagliga saker på alarm så man liksom blir påmind varje dag om att göra det, ganska skönt faktiskt.
Det som jag ser som det svåraste just nu är att jag måste vänja mig vid att ha klocka på mig. Jag är inte så van vid det nämligen, har ju klockor, men använder dom sällan. Men det tar väl några dagar och sen är man van vid att ha den. Jag kan ha den på mig alltid oavsett vad jag gör (inte när jag spelar ishockey dock) då den är vattentät.
Via datorn väljer man vilka funktioner man ska ha och så ställer man även in klockan som man vill ha den där. Ganska skönt. Behöver inte ha saker som man inte använder utan de funktionerna syns helt enkelt inte i klockan och vill man sen ha dom ändå kopplar man bara in klockan och startar dom.
Nu är det ju första dagen så den är bara uppstartad och allt är inprogrammerat. Får se hur det funkar i morgon när den börjar pipa och påminna mig om saker.
Jag ser detta som positivt, att ha sakerna planerade och sen inte vara tvungen att sitta och tänka på vad jag ska göra utan klockan påminner mig i tid. En klocka som håller ordning på mina "rutiner", med mina ad/hd-problem så har jag ju inga fungerande rutiner.

Nu är klockan på plats och laddad så nu är det bara att köra på.
Ska ha en uppföljning hos arbetsterapeuten om några veckor eller så, hon skulle ringa och boka tid sen när det var dags. Så klockan har jag som ett lån från henne och om den funkar får jag behålla den annars så lämnar jag bara tillbaka den.

2 kommentarer:

Mezza sa...

Hoppas det funkar bra. Jag har heller inte klocka så ofta.. men det beror mest på att jag får ont av det. Nervsmärtorna triggas rätt ofta av bara beröring i just handlederna.. kan va så lätt som en arm-mudd.. som knappt sitter åt.

Skönt att den kopplas till datorn!
kram

Maria sa...

Är ju första dagen idag så just nu kan jag ju inte säga om det funkar men det känns helt okej att ha den på armen och den piper när den ska.
Förstår att du hade haft det lite jobbigt att ha en sån här, men det finns något som liknar en Ipad också, fast liten som vissa få låna. Men jag vill testa denna först.