torsdag, april 14, 2011

Spotify...

Tydligen ska Spotify dra ner på lyssningstiden för oss som lyssnar gratis och står ut med reklam var 3e låt. Tycker att det är skandal. Dom säger att det är ett sätt att försöka få oss att köpa tjänsten.
Nej, tack säger jag.
Jag vill inte betala för det, jag står ut med reklam.
Började lyssna på Spotify bara för att slippa snacket som finns på alla radiokanalerna samt för att själv kunna styra vad jag vill lyssna på. Tycker Spotify att det är snålt av mig att inte köpa en tjänst dom erbjuder gratis OM man har reklam så får dom ju höja kostnaden för reklamplatserna. Men att dra ner tiden till 10 timmar i månaden och sen begränsa hur många gånger jag får lyssna på varje spår är ju bara sjukt. Vill jag höra en låt 20 gånger på en månad är väl det upp till mig...
Blir detta en verklighet så får jag helt enkelt gå tillbaka till att lyssna på webbradio igen, men dom är så traggiga att lyssna på...
Tror att Spotify kommer förlora massor med användare på detta viset istället för att få så många fler betalande användare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12881320.ab

2 kommentarer:

E-mannen sa...

Observera att det inte är 5 gånger i månaden man får lyssna på en låt.
Det är 5 gånger PUNKT SLUT! enligt Spotifys eget blogginlägg.

Det gör det hela än mer ohållbart för gratislyssnare och .mp3orna kommer börja flöda åter igen.

Maria sa...

Ja, jag läste det sen någon annanstans. Att begränsa så här mycket blir nog rena förlusten för Spotify.