onsdag, april 13, 2011

Idag

Idag har jag inte gjort så mycket. Vaknade och var fortfarande trött, hade inte sovit så gott. Fick Fredrik till skolan i tid, men det hade kunnat misslyckas då mobilen hade slut på batteri i morse. Vaknade av mig själv 6.10 och det var tur det. Upp och ladda mobilen så jag fick veta vad klockan var och sen var det inte lönt att lägga sig igen.
Fredrik kom upp själv 6.35 så honom behövde jag inte väcka. Han satte sig och kikade på tv och åt frukost i lugn och ro. Efter det så var det bara att lämna honom på skolan och sen tog jag mig hem igen.
Här hemma satt jag och sökte flera jobb, tror inte jag kan jobba på något av dom men jag måste ju söka. Det är som personlig assistent de flesta då det är mest såna som finns men även lite annat, så man får se vad som händer.
Satt även och kikade på mammakläder på nätet, finns ju inga i min storlek på röda korset eller liknande ställen, så det får bli lite nytt och sen ska jag försöka få lite uppsytt av mamma också, hon kan ju sånt där och vi har redan letat upp några mönster, byxa, tröja och klänning till sommaren. Har även lånat lite från en vän.
Måste köpa BH i vilket fall som och jag ska göra det nu innan sommaren, jag passar ju inte de BHar jag har nu riktigt. Att man skulle öka så i storlek redan trodde jag inte, när jag väntade Fredrik kom inte det förrän han var  ute men då kom allt på en natt...
Så jag hoppas inte att det blir ännu värre sen när Bebis kommit.
Då man av någon anledning inte hinner så mycket medan Fredrik är i skolan så var det här efter dags att hämta honom. T följde med och sen åkte vi och handlade lite och sen körde vi hem igen.
Fredrik lekte, eller rättare sagt spelade bandy på sitt rum, han tränar på att skjuta så han är bättre på sånt sen när hockeyn börjar igen. Hoppas bara inte grannarna tycker det är jobbigt att höra hans dunkande... Dom har inte sagt något om det än och han skjuter bara på en vägg som är i vår lägenhet, men det hörs ju säkert till grannarna lite också.
Själv så satt jag nästan och somnade vid skrivbordet så T skickade mig i säng en stund. Jag sov lite mer än en timme sen väckte Fredrik mig, tror T skickade in honom.
Middag och sen startade T brödbak och jag gjorde mig ordning för möte på Fredriks skola.
Det var föräldrarådsmöte där ikväll och det var det sista sånt möte på den skolan för mig. Fredrik har fått plats på en annan skola till hösten som han gärna vill börja på och lämnade själv över bekräftelsen av platsen till rektorn. Så jag passade på att berätta detta för rektorn på hans nuvarande skola så dom vet lite vad som händer till hösten. Det blir nämligen ganska stora förändringar där ändå pga att skolan här på området lägger ner, flera av de eleverna ska nämligen gå på den skolan istället. Annars så var det inte mycket jag hade att komma med på detta mötet.
Efter det så tog jag mig hem igen.

Har börjat att skriva lite på kvällarna. Inget som någon (inte ens T) får läsa än, men det kommer kanske. Det jag skriver nu har jag som målsättning att det ska bli en bok. Jag har skrivit något novell och lite mer vetenskapliga artiklar förut, men nu har jag börjat på en av mina stora drömmar. Får se om det blir något av den eller om jag kommer att ha den för mig själv. Men det är iaf det jag pysslar med om kvällarna nu, ibland även lite på dagen om det är något speciellt jag kommer på.
Håll tummarna för mig så jag får den klar.

Men nu ska jag sova då jag orkar med morgondagen.

Inga kommentarer: