måndag, april 18, 2011

Solen är här

Så skönt ute nu. Solen har kommit till Skåne och fåglarna sjunger.
Igår var vi inte så aktiva hemma på förmiddagen, efter lunch blev det fika hos mamma. Där var även min syster och hennes man. Alltid lika kul.
Fredrik hade tagit med sin radiostyrda bil så när vi gick där ifrån så stannade vi ute en stund och han körde med den på gården. han tyckte att det var lättare än att köra i lägenheten då där var så mycket mer plats, och jag förstår honom. Han körde många varv på gården och sen var vinden lite kall så vi gick upp. Men vi hade en skön stund där ute.
Efter det blev det planerat middag och T och Fredrik gick till affären för att handla lite smått, själv gick jag och lade mig då migränen hade tilltagit ordentligt. Mådde inte så mycket bättre efter en timmes vila men sen tog jag en dusch och då släppte det lite.
När jag duschat klart hade T maten klar. Så det var bara att sätta sig och äta direkt.
Jag är lite bortskämd för jag slipper laga mat väldigt ofta.
Min T är dessutom mycket duktig i köket.
Middagen intogs ganska sent så Fredrik skulle ganska snabbt här efter gå och lägga sig. Måste ju hålla lite på rutinerna fast att man har lov.
I samband med att han gjorde sig ordning för sängen så kom mamma.
T bakade sockerkaka då.
Efter Fredrik kommit i säng så startade vi en film och njöt med nybakad sockerkaka till. Efter det blev det sängen för mig. Vet inte riktigt när T kom i säng.

I morse när jag vaknade var jag SÅ sugen på fattiga riddare.
Fredrik var redan uppe och hungrig så jag slängde ihop smeten (ägg, mjölk, mjöl och lite salt) och stekte några riddare till oss. Smakade precis så som jag ville dom skulle göra, så jag åt tre och Fredrik som inte brukar äta så mycket åt två stora.
När vi hade ätit klart så kom T upp så jag stekte några till honom också.
Hela familjen är nu helt nöjd med dagen än så länge.

Resten av dagen vet jag inte riktigt vad som ska hända men det brukar lösa sig. Ut ska vi iaf, det är en sak som är säker.

Inga kommentarer: