lördag, april 16, 2011

Städdag

Ja, idag har vi mest städat här hemma.
Vissa områden har blivit lite "bortglömda" när jag har hållt på i förråd och klädkammare för att få ordning där innan Bebis kommer, samt så har jag haft dagar då jag har haft ganska ont av foglossningen. Men idag har jag/vi fått i ordning lite mer.
Just i detta nu så håller Fredrik på och städar sitt rum, undanplock och damsugning. Han är så duktig så och kämpar på och sliter med damsugaren, den är ju så stor i hans händer. Men han fixar det utan större problem.

Fast innan städningen av hans rum började var det gnäll om saker så nu har han tv-spelsförbud i en vecka... Alltså hela lovet. Så det blir till att leka och hitta på annat nu istället.
Får se hur mycket gnäll det blir om detta i veckan.
Men jag ska nog bita ihop och få han att göra annat.

Middagen står i ugnen och vi är hungriga så snart blir det film och middag i soffan.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ooh, spelförbud en vecka?? Var det inte lite hårt, iom lov och ledigt från skolan?? ;)

Maria sa...

Beror på hur många man gånger man har haft vissa diskussioner och om vilka saker det gäller som avgör hur långt straffet blir...
Vill han spela tv-spel när han är hemma får han ju snällt också sköta sig.