måndag, april 25, 2011

Promenad

I natt satt jag och T uppe ganska länge, vi spelade på datorn båda två men helt olika spel. Så idag blev det sovmorgon till kl 9 för mig. När jag kom upp så satt Fredrik vid tvn och hade hittat lite påskgodis att mumsa på, men han var ändå sugen på lite frukost så han och jag satte oss i köket och åt.
T kom upp när vi käkade och sen ställdes disken i skåpen och den nya hamnade i maskinen.
Passade sedan på att läsa nyheterna på internet och dricka en mugg te.
När det var gjort blev jag sugen på en promenad i det fina vädret.
Och då jag ska begränsa mina promenader till 15-20 minuter så satt jag och funderade ut vilket håll jag skulle gå på, om parken var trevligast, om området skulle vara kul att traska i eller om jag skulle gå ut vid golfbanan. Men jag kom på att parken borde vara bäst, lättare att korta av den rundan och gå hem om det skulle kännas i höfterna.
Fick inte med mig grabbarna på turen så jag gick själv, men det var också skönt.
Solen värmde bra, men vindarna var ganska kalla.
Jag gick i lugnt tempo och inte som jag brukar. Har förmågan att traska på ganska raskt för att jag ska bli trött, men idag gick jag för att röra mig. Det ska jag fortsätta med.
Nu när jag är hemma igen så känner jag av promenaden i höfterna men jag har inte ont. Så längre än så här ska jag inte gå per gång. Kanske kan ta denna promenaden 2 gånger per dag istället, förmiddag och eftermiddag, beroende på vad vi hittar på annars om dagarna. Men ut och gå är ju så skönt, speciellt i detta vädret.
Kanske även kan få med mig Fredrik och T på promenaden ibland. Dom behöver också röra på sig lite ju.

Inga kommentarer: