onsdag, april 27, 2011

Lugna dagar

Igår så var det en lugn dag.
Lämnade Fredrik på skolan och sen hem och ta det lugnt innan promenaden.
Tog promenaden och sen åt jag lunch.
Hämtade Fredrik på skolan och sen drog vi runt i diverse affärer.
Fredrik ville titta på olika kickboards som han kunde köpa för sina födelsedagspengar. Efter att ha tittat på Stadium, Intersport, Teamsportia, Clas Ohlsson och Biltema så valde han den på Biltema. Han sa den var bäst OCH billigast. Och jag tror helt klart att han har rätt. Nu påverkade inte vi honom alls mer än att han hade lite begränsningar i kontanter, men han valde helt själv. Så nu har han en helt ny kickboard och är SÅ lycklig för det.
Vi köpte lite annat också, men det var till datorn och tvn så vi kan koppla ihop dom. Så sparar vi in på skivor...
När vi skulle hem så köpte vi lite McDonaldsmat och åt hemma.
T kopplade ihop sin dator med tvn och det tog ett bra tag innan han fick upplösningen på tvn att vara bra, men då var det dags för Fredrik att sova, så han missade filmen.
Gjorde inget. Den var ju ändå urkass. Kollade på Skyline och både jag och T tyckte den var kass. Vi brukar ändå gilla Sci-fi filmer, så vi gav HELA filmen en chans, annars så hade vi nog stängt av.
Efter filmen gick vi och lade oss. T somnade direkt men det gjorde inte jag.
Men när jag väl somnade så vaknade T och satt uppe några timmar till. Själv vaknade jag vid 4 på morgonen igen, men efter ett toabesök, dricka och lite alvedon så somnade jag om och sov riktigt gott.
Vaknade ganska utvilad i morse och skulle väcka Fredrik.
Han sov HÅRT när jag kom in och ville inte alls vakna, men när han väl gjorde det så var han ganska pigg och på bra humör. Han kan ju vara lite grinig på morgonen men det slapp jag idag.
Frukost och sen lämna honom på skolan.
Snackade med A.E där en stund innan vi båda åkte hem.
När jag kom hem så fixade jag lite med katterna, disken och sen dammade jag. Skönt att få det gjort tidigt på dagen. Skrev även lite i min film-blogg så den blev uppdaterad lite. Ser fler filmer än jag hinner få in där, men det kommer.
Efter det tog jag min promenad, riktigt skönt idag och jag kände inte av höfterna så mycket. Inte ens när jag kom hem hade jag ont.
Nu har jag ätit luch och sen ska vi iväg på ultraljud igen och kolla så Bebis har det bra. Ska göra ett så kallat tillväxtultraljud, allt för att se så Bebis växer som den ska, samt att vi ska kolla njurarna på Bebis. Håller tummarna att det inte blivit värre iaf, bättre det står stilla, fast hellst ska det vara borta eller bättre. Men vi får se när vi kommer in.

Inga kommentarer: