tisdag, april 05, 2011

Nya saker

Alltid kul att få handla lite nya saker.
Men att man ska sitta och ha så här ont efter det mesta är klart trodde jag inte att jag skulle ha innan typ vecka 30... Men men.
Var hos BM idag och fick en remiss till sjukgymnast för att få lite tips och råd om antingen hur jag ska röra mig eller om jag kan träna något speciellt för att göra det bättre. Ska kolla upp vilken sjukgymnast jag vill gå till i morgon. Får gå till vilken jag vill i hela stan.
Fredrik och T var också med till BM. Vi fick lyssna på Bebis hjärtljud och Fredrik tyckte att det var ganska häftigt och BM pratade med och förklarade ordentligt för Fredrik så han förstod vad som hände. Hon känns som en mycket bra BM på alla vis.
Vi kom dit ganska tidigt för vi var i stan och Fredrik behövde låna toa så vi satt i väntrumet när BM gick förbi och då tog hon och började med mina saker direkt så jag fick göra urinprov, blodprov och väga mig samt att vi kom in till henne säkert 20 minuter innan min tid igentligen började.
Vi bokade en massa nya tillväxtultraljud så vi får se om Bebis växer som den ska och att njuren inte får frispel utan hellst försvinner. Men det är skönt att bli kollade så nu har vi ett UL varje månad fram till beräknad förlossning.

Efter BM så ville T till IKEA i Älmhult så vi körde dit. Vi gick och tittade på en massa saker och fick med oss lite som inte var planerat, men det får man ju alltid. Sen åt vi middag där, jag bara älskar köttbullarna där. Fredrik åt också massor. Efter det gick vi vidare och hittade lite mer saker, sen hämtade vi det som vi var där för. Två skrivbord och en ny stol.
Vi behövde lite nya skrivbord till mig och T, och sen behövde T en ny stol då jag tagit hans...
Vi hittade billiga men riktigt snygga skivor som vi bara köpte ben till. Perfekt blev det.

När vi kom hem så var det bara att natta Fredrik, tömma borden vi redan hade och sen skruva ihop det nya. Nu sitter både jag och T vid våra nya fina bord och njuter av att det är så snyggt. Fixar bild till i morgon.
Borden tar hela ena väggen i vardagsrummet, men det är en bra vägg att ha "kontoret" på. Sen ska jag i lugn och ro ställa mina saker på bordet som jag vill ha det och göra ordning i mina lådor så jag slipper ha så mycket framme. Just nu tryckte jag bara ner allt i en låda i världens röra...

Det som imponerar mig mest är att vi faktiskt utan större krångel fick med oss grejerna hem i vår lilla bil.

Inga kommentarer: