lördag, april 02, 2011

Läkarbesöket

Ja, nu är jag hemma igen.
Kom in snabbt och han inte ens sätta mig ner i väntrummet, så jag kom in tidigare än tiden jag fått. Sköterskan kollade min syreupptagning först, den låg på 99-100% fast att jag flåsade som om jag sprungit ett maraton, men bara gått en trappa upp. Väl inne i undersökningsrummet så berättade jag om mina smärtor och pekade. Läkaren lyssnade på mina lungor och klämde sedan på mina muskler i magen.
Han hörde inget konstigt i lungorna och musklerna var ju lite ömma men det han kan leda det till är graviditeten. Har tydligen revben som går långt ner och är då lite känsligare för tryck. Är ganska ovanligt att man får problem så här tidigt, men det händer. Han frågade om jag hade problem i ryggen också och det har jag ju. Allt tyder på graviditetsproblem så det är bara att försöka bita ihop i 17 veckor till. Man kan, men hellst inte, ge kortisonsprutor i muskulaturen men han tyckte att det var för tidigt för det just nu. Man kan även sätta sterila kvaddlar...
Dessa gör ju dock ont att sätta och man får göra det ganska ofta och det är inte helt säkert att det hjälper. Men han tyckte också att jag skulle vänta lite med det, men ville jag testa var det bara att ringa och boka tid.
Men nu har jag iaf låtit en läkare titta på mig så jag ska ringa BM på måndag och se om jag kan få en tidigare tid till henne eller sjukgymnast där och se om det finns hjälpmedel där att få som underlättar min hållning lite. Kanske kan hjälpa.
En sak är säker, det kommer INTE gå över...
Alltså kan jag bara se att jobba kommer vara omöjligt, även om jag skulle hitta ett jobb nu.

Inga kommentarer: