lördag, april 23, 2011

Kalasdagen

Idag var det dags för kalas. ÄNTLIGEN!
En dag vi egentligen förberett sen i januari när Fredrik fyllde år, men inte haft tid till förrän nu när ishockeysäsongen tagit slut. Det har varit så mycket matcher och träningar för honom att de dagar som han var ledig behövde han verkligen vara just ledig. Det har ju också varit endel sjukdomar under vintern.
Men idag så...
Fredrik vaknade vid 8 och steg upp och satte sig vid tvn som han brukar.
När jag steg upp vid 8.40 så åt vi frukost tillsammans.
Efter det så tog jag hand om lite disk och började förbereda för dagen.
När T kom upp så drack han sitt kaffe och sen åkte vi och hämtade tårtan på Fantasi Conditori här i stan. Tårtan var specialbeställd av Fredrik själv och den såg precis ut som önskat.


Visst är den fin. Blåbärsmousse var den gjord på så där var inte någon grädde alls i, endast för att Fredrik inte alls gillar grädde.
Sen var det dags att duka fram och fixa så att gästerna kunde komma.
Klockan 13.50 kom den första gästen. Det var Fredriks kusin M.M som kände för att vara lite tidig. Men strax efter kl 14 så ramlade resten in också.
Vi fikade, snackade och barnen lekte.
Ett lyckat kalas enligt Fredrik, så det hoppas jag att alla andra också tyckte.
Efter kalaset så startades diskmaskinen och vi fixade lite med Fredriks presenter och så åkte T iväg och köpte en annan överraskning till Fredrik.
Film startades och middag intogs. Vi var nu ganska hungriga.
Efter middagen så satt killarna kvar och kollade på film och jag startade en ny maskin disk.
Fredrik hade fått en väska med tre filmer, en liten påse ostbågar, en liten påse chips, en Coca-cola, två snickers och två andra choklad av T. Fredrik slet ganska snabbt upp osbågarna...
T tog lite av tårtan.
Själv var jag inte så sugen på något då men nu äter jag godis.
Fredrik ligger i sängen och ska sova. En lycklig kille!

Tack alla som gjorde denna dagen till en bra dag för Fredrik!!

Inga kommentarer: