tisdag, april 12, 2011

Föreläsning

Har tittat på en föreläsning om personer med AD/HD och Asperger som hölls av en kvinna med dessa diagnoser för personer som arbetar i skolor med barn/ungdomar med dessa problem. Föreläsaren heter Lotta Abrahamsson och är helt otrolig på att prata så man förstår.
Jag som har mycket av problematiken kände verkligen igen mig i mycket hon sa och kunde skratta igenkännande, men samtidigt fick jag många Aha-upplevelser om mig själv. Saker jag kanske inte själv kopplat till AD/HD men som hon säger är väldigt vanliga för just personer med AD/HD och/eller Asperger.
Jag kommer att titta på denna föreläsning igen och sitta med block och penna samtidigt och anteckna ner det jag vill komma ihåg för just nu var det bara för mycket information på en gång, men det var väldigt intressant.

Länk till föreläsningen som finns i 3 delar och jag länkar till den första (hoppas jag): http://urplay.se/163441

Kolla gärna på den!! Den är bra och informativ för ALLA som har kontakt med personer med denna problematiken.

Inga kommentarer: