tisdag, mars 15, 2011

Magen vecka 20


Då jag har flertalet läsare av bloggen som inte har Facebook eller som finns på familjeliv så lägger jag även upp bilden på min bebismage här.
Denna togs igår kväll.
Idag har det inte blivit så mycket gjort här hemma då jag vaknade superförkyld IGEN...
Vaknade kl 4.30 och fick ingen luft och det tog nästan en timme innan jag kunde andas tillräckligt genom näsan så jag kunde somna igen.
Men jag fick ett telefonsamtal i morse om erbjudande om jobb. Det var som personlig assistent och jag hade gladeligen tagit det. Men jag frågade hur det var med lyft och så samt att jag fick ju berätta att jag var gravid och det var därför jag frågade. Då fick jag beskedet att det var så pass tungt att hon inte tyckte jag skulle börja där nu när jag var så långt gången som jag är, men hon skulle behålla mitt namn och nr till senare i höst om det skulle bli aktuellt med timjobb där. Så man får se hur det blir.
Ganska jobbigt att veta att man inte KAN jobba med ett jobb man troligtvis hade trivts med bara för att det finns risker för ganska tunga lyft och skador vid vissa sjukdomars anfall som denna person kunde få...
Så det är bara att leta vidare och hoppas att man hittar något jobb som inte har så tunga lyft eller är på sjukhuset... För där är jag ju inte behörig.
Dessutom så orkar jag inte jobba som behandlingsassisten nu när jag har det så jobbigt med mig själv just nu. Jag har ju jobbat som det innan och trivts riktigt bra med det, men just nu orkar jag inte ta hand om andras problem förrän jag har löst mina egna med mig själv. Det är ju lite struligt nu sen jag var tvungen att sluta med medicinerna...
Men det löser sig nog även detta.

Inga kommentarer: