onsdag, mars 16, 2011

Lund

Nu har vi varit på UL på KK i Lund.
Läkaren som tittade sa så här:
Vänster njure u.a. Höger njurbäcken mäter 11 mm i A-P diameter med dilaterad slingrig uretär. Ser inget annat avvikande. Föreslår uppföljning av hydronefrosen enligt de lokala riktlinjerna i Kristianstad.
Diagnos: Fetal hydronefros

Finns inget att göra i nuläget utan bara ha uppsikt på det så tar man alla åtgärder när bebis kommit ut. Förhoppningsvis så blir det ingen operation efter heller, men kan bli. Är iaf väldigt bra att man vet om det nu innan bebisen kommer för det är svårt att upptäcka sen vid de vanliga undersökningarna.
Känns skönt att vi varit där och att det nu bara betyder extra kontroller. Men det är ju redan inbokat.
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

Eva-Marie sa...

jag kan inte läkarlatin men för mig låter detta inte så farligt. hoppas det blir som för min grabb - en del kontroller och ultraljud under tiden i magen sen full normal och frisk som få ute i livet!!
Hoppas du kan sluta orora dig och njuta av graviditeten och ta det som det kommer så att säga. Positiva tankar är bra för bebisen!
KRAMAR

Maria sa...

Nej, som det är just nu så är det inte farligt. Det är ju vanligast med att barnen klarar sig från någon operation eller liknande. Så det är ju bara att hoppas på det.
Extra kontroller skulle jag ju ändå på så nu blir det bara ännu fler, men det får man ju ta och det är ju tryggt att man hela tiden får bekräftat att det är bra med bebisen.
Njuta at graviditeten har jag ändå kunnat göra fast att man är orolig. Naturligtvis så kommer man tänka på detta då och då men att koppla bort det är lättare nu.