fredag, mars 18, 2011

Sjukling

Idag är Fredrik en sjukling.
När jag väckte honom så kände jag direkt att det inte var som det skulle.
Gick och hämtade papper till snoret och örontermometern så vi kunde kolla läget.
Jo då, helt klart feber, 38,4...
Så det var bara att ringa skolan och sjukanmäla honom.
Efter det så flyttade han in kudden och en filt till soffan och bosatte sig där.
Har fått i honom lite macka och saft, man ska vara glad för det lilla när dom är sjuka.
Själv så känner jag mig bättre.
Jag var nästan helt kass i onsdags och igår, men idag är jag piggare.
När jag vaknade var jag dock helt slut, anfådd och hade drömt.
Ingen mardröm utan jag hade helt enkelt drömt att jag spelat ishockeymatch med Wildcats.
Vet inte hur det gick i matchen men kul hade vi och sen vaknade jag när jag var törstig.
Fick dock ingen luft alls genom näsan och helt torr i halsen.
Så det var bara att stiga upp och fixa problemen.
Stannade uppe sen då jag vaknade precis innan klockan skulle ringa.

Idag ska jag ändå hinna handla lite, dra ner till ishallen ikväll och fixa annat som finns att göra. Man är ju aldrig sysslolös egentligen när man har barn och 3 katter.
Funderar på att läsa lite också idag.

Har ju lånat boken "Jag är Ozzy" av Ozzy Osbourne av A.E.
Den är så jäkla rolig och man blir hela tiden förundrad över hur han fortfarande kan leva. Men den tar en också genom de jobbiga perioderna i hans liv och visar hur känslig han är. Hela hans liv är egentligen en jobbig period men han har ändå lyckats ha väldigt kul under tiden.
Att få vara med om allt som hänt runt honom måste varit ett stort äventyr.
Grannar, präster och annat folk där han bor har fått stå ut med mycket.
Att liksom inte bli förvånad när Ozzy springer i trädgården, hög som ett höghus, med ett samurajsvärd i högsta hugget och jagar en höna medan hönshuset står i lågor... Då har man sett mycket som granne...
Ja, ni får läsa om ni vill veta mer om honom och jag kan säga att boken är väldigt läsvärd även om man inte riktigt gillar hans musik. Han berättar ju även om alla de intressanta personer som han mött på vägen.

Inga kommentarer: