tisdag, mars 22, 2011

Dagens händelser

Tänkte bara berätta lite om dagen.
Började med att som vanligt köra Fredrik till skolan. En mycket trött Fredrik, men det gick bra ändå. Efter det så åkte jag hem och tog det lugnt, fixade lite med viktiga papper och sånt där tjaffs. Åt lunch när T åt frukost och sen tog jag en dusch innan det var dags att hämta Fredrik på skolan igen.
Väl där kikar T i Fredriks väska och hittar den nya läsläxan. Han har fått avancera ett snäpp och har alltså en svårare bok med sig hem denna veckan. Det är han mycket stolt över, det är även jag naturligtvis. Läsning är viktigt. Kan man bara det så kan man lära sig ALLT.
Vi tar en sväng och handlar på Netto, går till mamma och där stannar Fredrik.
Jag och T åker till CSK på Ultraljud.
Där får vi veta att njuren på Bebis ser lika dan ut som förra veckan och vi bokar in en ny tid några veckor fram.
Hem till mamma och fika där.
Efter det så gick vi hem och drog igång.
Jag städade balkongen och T förberedde matlagningen.
Vi möblerade om lite i vardagsrummet så att vi lätt kommer ut på balkongen och det blev luftigare i rummet. Känns bra.
Middagen lagade vi samtidigt som vi höll på.
Åt en ganska sen middag, men det gör inget.
Var hemgjord potatismos och kotletter. Gott.
Nu är Fredrik nerbäddad och jag tar det bara lugnt för nu är jag trött. Känner även av min värk igen, var faktiskt ett tag sedan som jag verkligen reagerade på den trots att jag känt av den lite. Men ikväll är det ganska jobbigt, men jag har ju också gjort mycket idag.

Känns som en bra dag det här =)

1 kommentar:

Maria sa...

Tiden stämmer inte ikväll... Inlägget blev publicerat kl 20.20.