tisdag, mars 22, 2011

Våren...

...är här!!!

Kollade nyss på termometern.
8 grader redan på förmiddagen och solen har inte nått runt huset på den sidan.
Så härligt med sol och vår.
Ska nog fixa balkongen lite idag.
Katterna har redan fått börja gå ut där och just nu så går dom runt och jamar och vill ut där idag också. Men inte just nu. Dom ska få gå ut lite senare när jag också ska dit ut.
Tycker att solen ska få värma balkongen lite först och just nu har den precis kommit dit.

Fredrik är tillbaka i skolan idag.
Han har nu varit feberfri i ett helt dygn. Men han är fortfarande snorig och hostig.
Missade bara två dagar i skolan, men har varit sjuk i 4 dagar. Ganska tur att det var helg. Men han missade ju sin sista cup för säsongen. Men det är 2 träningar kvar så dom ska han på.

Jag själv mår lite bättre idag jag med. Kan vara solens förtjänst, men jag känner mig inte lika snorig längre jag heller. Skönt att ha orken tillbaka.

Idag är det dags för ytterliggare ett ultraljud.
Ska dit och kolla bebisens njurar.
Hoppas att den dåliga minskat eller iaf inte ökat i storlek.
Men jag vet att Bebis mår bra iaf.
Igår när jag låg i soffan på kvällen så sparkade Bebis ganska mycket och jag lyckades känna det utanpå magen. Så jag sa till T att han också skulle känna och det gjorde han. Bebis sparkade så hårt att även T kände det. Så häftigt det var.
Så nu kan man alltså känna det utanpå magen och det är ju bara toppen.
T var först, kanske ska Fredrik lyckas känna det idag.
Jag vill att dom ska vara dom första som känner det.
T för att han är pappa och Fredrik för att han är storebror och ska känna sig delaktig i det hela.
Han säger ju redan att det är VÅR bebis, hela familjens alltså.
Han ser fram emot att bli storebror igen, men hoppas på en lillebror denna gången. Han har även lovat AE att hon också får ett lillasyskon när Bebis kommer. Han lånar gärna ut Bebis till henne. Dom är så söta dessa syskon.

Nej nu ska jag öppna ut på balkongen och börja småstäda där.
Kanske kan visa någon härlig vårbild sen när jag är klar.

Inga kommentarer: