fredag, februari 18, 2011

Tvättar

Idag hade jag tänkt att jag skulle sova till 8.
Men det blir inte alltid som man tänkte sig.
Ts alarm började ringa vid kl 6 och han snozade flera gånger, brukar han dock göra, men då ska ju jag också upp och iväg.
Kl 6.30 var jag kissnödig, fick ingen luft och var törstig så det var bara att masa sig upp ur sängen och åtgärda dessa problem. Kröp sedan ner i sängen igen.
Klockan ca 7 steg Fredrik upp och i samband med det frågade jag om T inte skulle iväg nu...
Fick "huvudvärk" till svar så jag försökte somna om, Fredrik kollade på tv.
7.30 kunde jag inte ligga kvar längre utan steg upp och satte mig vid datorn.
Lite över 8 var det frukostdags tyckte Fredrik så då åt vi lite.
9.30 sa jag till T att jag kommer att greja här hemma idag ändå och vaknar han så gör han det och börjar röja i tvätten. Sorterar klart 2 maskiner och lite i 10 går jag ner med dom.
Nu har jag sorterat klart det jag kommer hinna tvätta idag och väntar bara på att det är dags att gå ner igen snart.
Fredrik sitter iklädd morgonrock och filt och spelar tv-spel.
T sover än.
När jag varit nere med tvätten denna gången så ska jag försöka röja lite i köket så vi kommer ikapp då inget egentligen hände där ute när jag låg kass sist och nu efter det inte hunnit ikapp pga mina läkarbesök.
Känner idag att jag har en huvudvärk som kommer mer och mer (ska ta Alvedon strax) och att jag är trött, men det får kvitta då jag orkar inte att det ser ut som det gör här hemma nu.
Vill ha det rent och snyggt runt mig, vill iaf inte att det ska vara kaos. Så detta ska ordnas upp.
Man får ju passa på att göra sånt då man ändå inte ska iväg och Fredrik är ledig. Ska få honom att städa på sitt rum idag också, då vi har inte tid med det i morgon och på söndag ska han resa till Peter.
Det är så här jag kommer att spendera dagen idag och jag hoppas att det dagen kommer att bli bättre än vad den är just nu.
Hatar att vara trött och känna att jag har mer att göra än vad det finns ork till...
Men jag ska göra ett försök iaf.

Inga kommentarer: