söndag, februari 13, 2011

Piggare

Ja, nu känner jag mig piggare.
Har egentligen inget att blogga om, men men det löser sig väl...
Fredrik ligger i sängen och ska sova, men hostan gör det svårt för honom, men jag tror det har blivit bättre i helgen.
T sitter vid sin dator och grejar med sitt. Tillsammans lyssnar vi på musik men snackar inte så mycket just ikväll. Men det gör inget, jag vet att han är där.
Katterna gör sitt, Zeus och Shiva är nog inne hos Fredrik då jag inte ser dom, men Mini är här hos mig och klättar på en stol och jagar sin svans. Det är nog hennes favoritsyssla. Det är en sån där bra stol som är klädd med tyg även på ryggstödet och det klättar hon ibland flera varv runt. Ser roligt ut kan jag säga...
Äter äpple just nu, blev grymt sugen på det, men för en stund sen slank det ner en tomat. Så ser många kvällar ut. Fast att jag åt mycket till middag så kräver kroppen mer mat nu innan jag ska i säng och då får det bli något enkelt jag hittar i skåpen, men det finns alltid något nyttigt så det är inte en massa godis och sånt skit.
För övrig så mår jag bra, magen växer och växer. Vet att jag känt lite sprattel där inne, men det är så lite att jag måste sitta stilla för att känna det. Men det kommer bli mer och mer med tiden. Det är ju bara en liten bebis där inne just nu.
Går in i vecka 16 i morgon så då blir det ett nytt inlägg speciellt om bebisen så jag ska inte dra så mycket nu.
Alla hjärtans dag är det i morgon, inget jag firar, inte T heller. Tycker bara att det är så komerciellt. Jag gillar att fira kärleken en dag då "objektet" för kärleken inte anar det. Så det kan bli en dag precis när som hellst som jag gör något extra istället. Fast jag brukar slänga igång kaffet på helgerna till honom, fast jag inte dricker det själv och jag vet att det är uppskattat. Jag gillar dessa små sakerna man gör för varandra.
Små saker varje dag är viktigare än en dag om året så Alla hjärtans dag är lite "bortkastad" tycker jag.
Borde nog sova snart så man är pigg i morgon när det är dags att lämna Fredrik på skolan, måndagar är den svåraste dagen att stiga upp, men när man väl är upp så funka det som vanligt.
Tog en lång avslappnande dusch innan och efter det känner man sig som en helt annan person en stund. Ska nog krypa ner i sängen innan den där varma känslan försvinner.
Ska se om jag får med mig T också, igår somnade jag innan honom och märkte inte ens när han la sig. Måste sovit riktigt gott då.
T nattade Fredrik ikväll, Fredrik frågade själv om T kunde läsa ikväll, dom hade börjat med en bok igår så Fredrik ville nog fortsätta den. Jag hade läst i boken jag också om det varit min tur men tror det var T som valde så det kan vara därför som Fredrik gjorde som han gjorde. Så härligt att dom kommit så nära varandra och verkligen fått den där familjekänslan. Det betyder så mycket för mig.
Känns nästan som det är en kärnfamilj jag har nu. 2 vuxna och 1 barn och 1 på gång. Fast det där med 3 katter bryter väl mallen lite, men dom är så goa så det bryr jag mig inte om. Skulle ju dessutom bara ha 2, men det var Fredrik som övertalade mig att behålla Mini och det tror jag var helt rätt val, för hon är en underbar katt. Kommer på morgonen och myser, men väcker mig inte, hon väntar tills jag är vaken. Dom andra katterna kan komma ibland, men Mini är det varje morgon. Hon följer även med in till Fredrik på morgonen när han ska väckas och ska mysa lite där också.

Oj för att inte ha något att skriva så blev det tydligen ändå ganska mycket.
Men nu får ni sova gott, det ska jag försöka göra.
Klockan ringer ju sen kl 6 och då är det bara att stiga upp. Hoppas det är väder för en promenad hem efter jag lämnat Fredrik, det är så skönt på morgonen, man vaknar riktigt och så får man mer ork för resten av dagen.

Inga kommentarer: