söndag, februari 13, 2011

Gnällig

Jag ska gnälla lite så ni måste inte läsa.
Vill bara skriva av mig lite...

Jag är förkyld, i detta ingår hosta, täppt näsa och andnöd...
Av detta blir jag trött bara jag sitter upp, har svårt att andas när jag ligger ner och får huvudvärk när jag gör något.
Så nu sitter jag här med huvudvärk igen...
Jag var så duktig att jag trotts att jag är helt slut jagade dammråttorna med damsugaren. Men nu morrar dom inte i hörnen längre utan det är dammfritt. Skönt, men smärtsamt.
Jag får nämligen inte bara huvudvärk.
Nej, om ni minns så har jag ju berättat att jag har värk i mina händer.
Detta blir också värre om jag gör så pass "ansträngande" saker som att damsuga.
Alltså sitter jag här nu och tycker lite synd om mig själv då jag har huvudvärk och ondare i händerna.
Jag är för fan bara 30 år, ska väl inte få värk i kroppen av att städa. Detta är ingen värk som sitter i musklerna heller utan i lederna och gör att jag blir stelare i fingrarna, tummarna är värst så det går ganska bra att skriva ändå, men jag snubblar som tusan på tangenterna och får skriva om flera ord.
Tur att jag har en så förstående älskling här hemma som jag nu tänker skicka ut i köket för att koka ny pasta så att vi kan äta våra älskade rester från veckan till middag...
För jag är ju hungrig också...

Så nu har jag gnällt klart för idag och kanske kommer med ett mer positivt inlägg senare om jag orkar skriva mer med dessa händerna, blir mer och mer pekfingervalsen såna här dagar...

3 kommentarer:

Mezza sa...

*Kramar om*
dessa dagar då allt bara går emot en är inte kul... kram till dig!

Anonym sa...

Jag tycker du klagar väldigt mycket hela tiden... Sluta tyck synd om dig själv hela tiden!!!

Har du aldrig tänkt på att vara glad för det du har?

Maria sa...

Mezza: Tack för det =) Kram

Anonym: Jag är jämt glad för det jag har, väldigt glad för det. Men det finns saker som man inte vill ha och vissa dagar är dessa extra påtagliga.