lördag, februari 05, 2011

Förkyld...

Suck...
Förkyld igen...
Varannan vecka sen augusti ungefär har det varit så här.
Orkar inte mer nu!!!
Vill ju kunna träna, sova gott, lukta på våren som kommer smygande och smaka vad maten smakar...
Men det får väl vänta lite till...
Hoppas bara att det inte varar lika länge denna gången.
Det blåser ute, har nog slutat regna men det har det gjort hela natten.
Området där jag bor är våraktigt lerigt... Eller inte bara lerigt, det är sankmark om man kommer utanför gångbanorna. Man kan inte ens snedda lite grann nu.
Förut var det ju is och tjäle så man klarade sig ganska bra men nu är det slut med det.
Här där jag bor är det ju gammal sjöbotten och det är inte så bra dränerat att allt vatten liksom stannar kvar i små sjöar på gräsmattorna nu. Hela sommarhalvåret har vi en naturlig skogssjö i en dunge här där ett ankpar bor. Ganska trevligt faktiskt. Men gräsmattan är tänkt att kunna användas till annat men det kan man bara med någora få kvadratmeter sen är det för lerigt, även om det inte regnat så mycket på flera veckor.

Babblar på om lite allt möjligt som egentligen inte är viktigt men jag ville mest bara blogga... Var ju ett tag sen och jag hade ingen plan på VAD jag skulle skriva om. Det har jag som oftast så detta är ett undantag.

Var på hockey igår igen, KIK vann över Skövde.
En bra match. Säger inte mer om den för ni är inte intresserade ändå.
Vi tjejer (Wildcats) sålde matchprogram, alltid något lag som har som uppgift att göra det. Var väl helt okej. Dom är ganska självsäljande så man behöver inte göra så mycket. Men alltid kul att snacka med folk i hallen.
Så för att jag gjorde detta så slipper jag grilla på sista matchen. Så skönt att slippa det. Det får några andra tjejer ta. Vi är ju ändå några stycken som är med i laget.
Nästa hemma match är på alla hjärtans dag. Då går ALLA tjejer in gratis. Så då tycker jag att det är fler tjejer som kan komma och se när våra fina killar kämpar hårt. Dom är så duktiga.
Ni kan läsa om allt sånt på hemsidan sen när det kommer upp.

Idag ska vi egentligen städa och sånt, men det känns som om hela familjen är lite off då INGET händer...
T åkte iväg och köpte frukostbullar, nybakade på Maxi som var väldigt uppskattat idag. Jag var sugen på nybakat men orkade inte baka själv, så han var snäll som åkte iväg.

Nu ska jag nog göra mig lite te och se om jag kan komma igång lite iaf...

Inga kommentarer: