söndag, september 05, 2010

Ont

Så då var det tydligen kväll, middagen uppäten och jag helt slut…
Tycker inte att jag gjort så mycket, men så här är det väl när man precis varit sjuk.

Har konstigt ont i mina tummar. Har haft det nu i ca 2 veckor. Det gör ont i lederna i tummarna och speciellt närmast handleden och mest i högerhanden, men det är i vänster också. Trodde först att det var typ träningsvärk då jag började släpa Fredriks hockeyutrustning och knyta skridskorna, men det har bara blivit värre sen dess. Men ökningen av värken kanske hade med förkylningen jag åkte på, men det tror jag inte heller längre. Kanske ska kontakta läkare om det är kvar någon dag till.
Är lite jobbigt att inte kunna gripa tag i saker utan att det gör ont, att jag lätt tappar saker då jag har blivit kraftlös i tummen är inte heller så kul. Man använder ju händerna mer än man tror.
Min överrörlighet i tummarna är också borta. Kan liksom inte sträcka ut tummarna helt, gör för ont, men jag tvingar dom då och då men det gör ont. Vill ju inte bli stel och konstig i händerna.

Hoppas att det snart går bort.

Nu ska jag stoppa Fredrik i badet och sen natta honom. Efter det blir det troligtvis sängen för mig också…

2 kommentarer:

Jonna sa...

Finns något som kallas för "triggertumme" vilket innebär att man fått knutor på senorna eller liknande och kan rättas till med operation,så jag tycker du ska gå till läkaren.

Maria sa...

Har tittat närmre på det nu och jag hoppas verkligen inte att det är det... Då får man först några cortisonsprutor och såna gör så ont...
Fast man kanske ska ringa 1177 i morgon för att se vad dom säger om det.
Men tack för informationen, för om det är det så var det tydligen bäst om man fick vård tidigt.