torsdag, augusti 19, 2010

Tiden går fort

Ja, den gör ju det.
Nu är det slutet av augusti och skolorna är igång, iaf här i stan.

Fredrik har beslutat att han ska kallas Fredrik och inte Freddan, ett beslut jag naturligtvis respekterar och anpassar mig efter. Snäll mamma som jag är.

Nu har han dessutom börjat ETTAN. Första dagen idag.
Hade gått bra och han tyckte att det var kul. Hoppas det håller i sig.
Jag stannade cirka en timme på morgonen och under den tiden så räckte han upp handen när fröken ställde frågor och pratade gärna inför hela klassen. Fortsätter det så här så kommer skolan garanterat gå bra.

Igår började även ishockeyn för honom. Han spelar nu i U8 – Team 03. Tränar ca 3 gånger i veckan samt att det lite längre fram kommer bli några matcher. Första träningen var ganska lugn då det var massor med barn på isen. Fler än vad tränarna trodde det skulle bli. Det var andra träningsmoment än vad som varit på skridskoskolan och lite svårare. Men Fredrik klarade detta bra. Han kämpade på och var supersvettig när han klev av isen.
Han var så trött att han inte orkade stanna och titta på KIKs match som skulle spelas efter. När vi kom hem så badade han lite, tittade på tv och sen somnade han gott. Helt slut var han.
U8 tränar mest tillsammans med U9 och U10, så det är stor ålderskillnad, men dom blir indelade i sina lag så dom tränar med jämnåriga.
I morgon är det träning igen, även i helgen, men det missar han då jag ska jobba. Kan dessutom vara skönt med lite mjukstart första veckan. Om jag räknat rätt så ska vi vara i ishallen 4 gånger nästa vecka, men den ena gången blir det ingen träning, men ombytta ska dom vara för det är fotografering. Fredrik ska få vara med på sin första lagbild och kanske även en individuell bild. Får se när vi är där på tisdag. U8 och U9 ska vara med på samma bild annars så fanns det inte tider så det räckte med fotografen eller så blev det för sent.

Själv så ska jag som nämnt innan jobba i helgen. Har fått schema som gäller från 1 september sen. Känns faktiskt bra att jobba. Dessutom så har jag dessa veckorna trivts bra där jag är. Och hon har trivts med mig då hon frågade om jag ville ha helgerna samt kanske hoppa in när ”ordinarie” vill vara ledig.

Nu ska det barnet duschas och nattas, samt lite annat ska fixas här hemma sen blir det troligtvis sängen för mig. Känner mig riktigt trött ikväll.

Inga kommentarer: