lördag, augusti 14, 2010

Lördag

Idag är det lördag och det firade vi med glass till frukost. Så gör vi inte varje lördag men ibland lyxar vi till det lite extra. Blir ganska tidigt lunch idag för glass kan man inte leva på så länge…

Igår var sista dagen på sommarjobbet. Nu har jag varannan helg på samma plats, bra så man får lite extra pengar. Någon helg då och då kommer nog också vara fredag-måndag. Jag har trivts bra där men jag har känt att jag inte har räckt till, eller iaf att tiden inte räckte till. Man stressade som en tok och ändå så hann man inte med allt man skulle göra. Anledningen till detta var att hon har blivit sämre sen kommunen sist bestämde timmar och ändå har hon inte fått fler. Även FK vill inte godkänna fler timmar till henne och det är jobbigt när man ser hur hon har det. Men jag har räknat på mina timmar och hur mycket hon behöver och ska ta kontakt med kommunen på måndag. Kanske hjälper det hennes överklagan att jag också tar kontakt med kommunen och frågar hur man ska hinna med.
Hoppas verkligen för HENNES skull att hon får fler timmar godkända så hon kan få det bra.

Annars så har jag fått veta att Freddan ska börja på hockey nästa vecka och då blir det lagspel i U8. Min stora kille. Han ser verkligen fram emot detta och skulle vilja börja redan idag. Men han får vänta till torsdag.
Sen ska han ju börja ETTAN i veckan också… Tror det också är på torsdag.
Tänkte jag skulle försöka fixa hans frisyr lite idag, klippa topparna iaf så det blir snyggt innan skolan börjar. Just nu är topparna ganska slitna och sen har det växt ut lite ojämt så några centimeter får jag nog ta, men sen blir det snyggt.

Annars så händer det inte så mycket här hemma. Kanske ska ner till ishallen och kolla på en träningsmatch med A-laget också, men det beror lite på Freddan. Han kanske inte vill, han har inte bestämt sig riktigt.
Får se hur det blir, men nu ska jag diska lite.

Inga kommentarer: