tisdag, juli 06, 2010

Trött och varm

Varma nätter och jag kan inte sova då.
Resultatet blir alltså att jag känner mig väldigt trött hela tiden.
När jag är trött så känns det inte alltid som att min medicin funkar riktigt som den ska. Jag får alltså fler AD/HD-ryck här hemma.
Jaja, det händer ju saker men det är ju inte det jag SKA göra som blir gjort. Fast jag behöver säkert göra det jag gör också, men jag missar ju det som är viktigt för att vardagen ska funka felfritt, eller iaf utan större problem.
Men men, då jag ändå inte sover som jag ska kan jag ju gör sånt på nätterna.
Nja, kanske inte så smart det heller. Grannarna gillar nog inte att jag dammsuger och sånt om nätterna.
Allt löser sig om jag är envis nog och fortsätter att försöka sova på nätterna så jag inte vänder dygnet för mycket, så jag får vila. Kanske får jag sova en hel natt snart om det blir lite svalare. Fast med min otur så kommer det dröja ett tag till.
Soffan på balkongen är iaf ganska skön att spendera nätterna i.
Sen när jag väl somnat så väcker ju fåglarna mig kl 6 på morgonen. Skator, kråkor (eller vad dom nu heter) och fiskmåsar är tyvärr ganska morgonpigga. Ljuset stör mig inte för jag blundar ju, har inte solen rakt på mig så hade bara fåglarna kunnat hålla käften så hade jag fått sova.
Synd att man inte får skjuta fåglarna. Inte för att jag har något att skjuta med, men ändå, det hade jag säkert kunnat fixa. Känner ju någon jägare…

Nej, nu ska jag sluta gnälla och försöka fixa lite middag.

Inga kommentarer: