måndag, juli 05, 2010

Måndag igen

Tiden går ganska fort nu på sommaren märker jag.
Har fullt upp hemma och gör mycket, är iväg om dagarna i solen också. Så mycket att göra, så lite tid. Men ändå så känns det som att jag hinner med ganska bra. Kan ju vara så att dagarna är långa och nätterna korta då jag är uppe ganska tidigt och sen inte lägger mig förrän sent, är sysselsatt mest hela tiden också.
Har snart fått fint i min lägenhet. Rensar förråd och gardrober, klär om stolar, fixar det vardagliga och leker med Freddan så mycket jag hinner. Vi har även varit hos AE och Freddans lillasyster några dagar så barnen har badat i poolen och jag har solat lite. Lyckades även bränna mig ganska mycket ena dagen så jag har fått vara försiktig resten av veckan. Men har ändå njutit av att sitta i skuggan.
Stolar jag klär om är såna som jag har haft länge och som jag alltid tyckt var fula men inte orkat fixa innan, fast nu har katterna också klöst på stolarna så nu är det dags. Kommer att lägga in före och efterbilder här sen. Jag använder mig av tyg från gamla gardiner som jag inte kan ha uppe då dom inte passar mina fönster.

Just nu sitter jag ute hos AE och varit barnvakt och snart ska jag iväg på möte och Freddan ska då stanna här. Ganska skönt när man kan vara barnvakt åt varandras barn på detta sättet att vi kan ”jobba” i skift. Ska hit sen igen och får se om vi går hem efter mötet eller om vi stannar en stund.

Freddan och jag har varit lite ”ovänner” också då han är en kaxig kille som vill bli servad och bara säger NEJ, JAG VILL INTE… Jag blir så trött på sånt. Hoppas att det är en fas som snart går över eller att det är för att han är ”sysslolös” nu på sommarlovet. Jobbar på att aktivera honom så mycket jag kan och det är konstigt att han inte bråkar hemma utan bara när vi är iväg. Säkert något som löser sig med tiden. Hoppas jag.

Hoppas att alla har det bra i solen.

Inga kommentarer: